مکان: انگلیس/ منبع: اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، شماری از فعالان ضد جنگ در انگلیس، با تجمع مقابل کارخانه اسلحه سازی در شهر «ووسترشایر» اعتراض خود را به صادرات سلاح به عربستان سعودی اعلام کردند.

بیش از 12 نفر از فعالان مخالف جنگ عربستان در یمن، مقابل کارخانه تولید تجهیزات موشکی و خمپاره ای «روکسل» در ووسترشایر تجمع کردند.

معترضان مسیر ورودی به کارخانه را مسدود کردند. همچنین برخی از فعالان ضد جنگ تلاش کردند که وارد کارخانه شوند و بتوانند با مدیریت کارخانه گفت‌وگو کنند.

مالکان این کارخانه، گروه «سفران» مستقر در پاریس و شرکت اسلحه سازی «ام بی دی ای» هستند. ام بی دی ای در سراسر اروپا شعبه دارد.

در طول سه سال گذشته شماری از گروه ‌های صلح جو بارها به دولت انگلیس به دلیل صادرات بمب‌ و موشک‌ های ساخت این کشور به عربستان سعودی که در حملات هوایی ائتلاف عربی در یمن مورد استفاده قرار می‌ گیرد، اعتراض کرده‌ اند.

«نیکولاس کوپر» سخنگوی یک گروه صلح مسیحی موسوم به «شمشیر خود را زمین بگذارید»، در گفت‌ و گو با اسپوتنیک اعلام کرد: ما در اعتراض به دستور صادرات 1000 موشک به عربستان سعودی این کار را انجام داده ‌ایم. بنابراین ما احساس می‌ کنیم که بسیار مهم است که علیه کارخانه روکسل به پا خیزیم و کاری برای اعتراض به این وضع انجام دهیم. اعتراضات ما آشکارا صلح آمیز است و من فکر می کنم واکنش ها به ما هم باید صلح آمیز باشد اما تعجب می ‌کنیم که هیچ یک از مقامات ارشد این شرکت تمایلی برای گفت ‌و گو ندارند. مدیر منابع انسانی با خود من و دو تن دیگر دیدار کرد و به نظر می رسید که قصد دارد به نگرانی های ما گوش دهد.»

آنها شواهدی را در مورد استفاده از سلاح های انگلیسی در جنایات جنگی یمن ارائه دادند، که به گفته کوپر، مسئول این کارخانه هیچ واکنشی به آن نشان نداد.

حمایت لندن از جنگ عربستان در یمن بر اکثر جمعیت انگلیس محرز شده است، و نظرسنجی ها نشان می دهد تنها 6 درصد از انگلیسی ها موافق ادامه صادرات تسلیحات هستند.

مکان: انگلیس

منبع: اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.