مکان: فلوریدا، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بعد از فروریختن پل نوساز عابر پیاده در شهر «میامی» در ایالت فلوریدای آمریکا 8 خودرو زیر آوار ماندند و 6 نفر جان خود را از دست دادند.

پل نوساز که از روی یک اتوبان در میامی می گذشت، به دلایل نامعلوم ناگهان سقوط کرد و چندین خودرو در زیر فولاد و آوار این پل ماندند.

گروه‌های امدادی همچنان در حال آواربرداری هستند و احتمال داده می‌ شود با پیش‌رفتن این عملیات به زودی اجساد بیشتری بیرون کشیده شود.

هنوز چند خودرو دیگر زیر خروارها بتون مانده است.

این پل 53 متری بتونی که سازه اصلی آن در کارگاه ساختمانی شرکت سازنده ساخته شده بود، شنبه هفته گذشته در طی یک عملیات ویژه و تنها ظرف 6 ساعت نصب شده بود.

دانشگاه بین‌ المللی فلوریدا حتی یک ویدئو تبلیغاتی از موفقیت عملیات نصب آن در توئیتر منتشر کرده بود. اما تنها چند روز بعد این پل که بر روی یک بزرگراه 8 باندی احداث شده بود، فروریخت و 8 خودرو را له کرد.

این در حالی است که گزارش شده مسئولان دانشگاه بین‌ المللی فلوریدا که این پل عابرپیاده در آنجا احداث شده بود، تنها سه ساعت پیش از فروریختن آن در جلسه‌ ای با مهندسان سازنده و مسئولان سازمان حمل و نقل فلوریدا جلسه‌ ای برگزار کرده بودند که در آن به تَرَک ایجاد شده در سازه پل اشاره شده بود اما بنابر گزارش‌ ها یکی از مهندسان اطمینان داده بود که: این ترک در استحکام پل خللی وارد نخواهد کرد.

سه ساعت بعد پل تازه نصب شده 850 تُنی بر روی 8 خودرو عبوری سقوط کرد و جان 6 نفر را گرفت.

همچنین گزارش شده که سرمهندس پروژه ساخت این پل در پیغامی تلفنی از وجود این ترک و نیاز به ترمیم آن به مسئولان سازمان راه و ترافیک فلوریدا خبر داده بود اما پیغام صوتی او پس از حادثه فروریختن پل مورد توجه مسئولان قرار گرفته بود.

مکان: فلوریدا، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.