مکان: اروپا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سرمای قطبی کشورهای جنوب اروپا را فرا گرفته است. 

سرما سراسر آلمان را فرا گرفته است. سرما در مناطق کوهستانی این کشور به بالاترین رکورد سرمای امسال یعنی 27 درجه سانتیگراد زیر صفر، رسیده است. سازمان‌ های هواشناسی آلمان اعلام کرده‌ اند که دمای هوا همچنان زیر صفر باقی می‌ ماند. گفته می‌ شود در روزهای آتی درجه حرارت در مناطق مرکزی و جنوبی آلمان تا 16 درجه زیر صفر می‌ رسد. سرما در شمال و شرق آلمان به خاطر نشستن برف بر جاده‌ ها، تصادف‌ های رانندگی را افزایش داده است. بسیاری از کشتی‌ ها برنامه های خود را لغو کرده‌ اند. مقامات بسیاری از ایالت‌ های آلمان نسبت به وضعیت بی‌ خانمانان این کشور هشدار داده و از شهروندان خواستار کمک به آنها شده‌ اند. در شهر «برلین» 100 تختخواب برای افرادی در نظر گرفته شده که بی‌ خانمان هستند و جایی برای خوابیدن ندارند.

در «رم» پایتخت ایتالیا 10 سانتیمتر برف بر زمین نشسته است. در این شهر پس از شش سال، برف بر جاده‌ ها نشسته است. مدارس رم به خاطر سرمای زیاد تعطیل شده و نظامیان مسئولیت برف‌ روبی از خیابان‌ ها را به عهده گرفته‌ اند. در این شهر بسیاری از ایستگاه‌ های سرپوشیده قطار، بی‌ خانمانان را در خود جای داده‌ اند.

در نقاط مختلف انگلیس هم برف و سرما رکورد زده است. شدت سرمای هوا در این کشور در پنج سال اخبر بی سابقه است. مدارس در برخی نقاط تعطیل شده‌ اند و دمای هوا به زیر صفر درجه سقوط کرده است.

سطح دریاچه «اورجاکو» در شمال استونی زیر انبوهی از برف و شهر «دلنیس» در غرب کرواسی زیر 182 سانتی‌ متر برف پنهان شد و دمای آن به 20 درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

ادامه بارش برف و موج هوای سرد موجب شد تا مسابقه بین اللملی «قایق یخی» از استونی به لهستان منتقل شود. 

سرمای سخت در لهستان از روز جمعه تاکنون ادامه داشته و مقامات این امنیتی کشور اعلام کرده‌ اند که دست‌ کم هشت نفر در پی سرما در این چند روز جان خود را از دست داده‌ اند.

بارش برف بی‌ سابقه و کاهش دما به زیرصفر در روز سه شنبه مناطقی از کرواسی را فلج کرد و اتوبان‌ ها بسته شدند.  در «زاگرب» پایتخت این کشور نیز بسیاری از مدارس در پی شدت سرما تعطیل شده اند.

شهردار یکی از مناطق شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک اعلام کرده است که بی‌ خانمانان در صورت نرفتن داوطلبانه به مناطق امن و گرم باید دستگیر و به چنین مناطقی منتقل شوند. این شهردار نمی‌ خواهد در منطقه مسئولیت‌ اش کسی در پی سرما جانش را از دست بدهد.

موج سرمای روسیه به شمال یونان نیز رسیده است. گفته می‌ شود در شهر بندری «تسالونیکی» در پی سرما اندکی برف باریده است.

در مقدونیه نیز سفر به مناطق کوهستانی تنها با خودروهایی ممکن است که مجهز به زنجیر چرخ باشند.

مکان: اروپا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.