مکان: هائیتی/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حدود دو هزار تن از مردم هائیتی در پایتخت این کشور ضد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تظاهرات برگزار کردند و با راهپیمایی به سمت ساختمان سفارت آمریکا در پایتخت هائیتی ضد ترامپ شعار سر دادند. 

این اظهارات، تظاهرات گسترده و انتقاد شدید جهانی را علیه ترامپ در پی داشت وهمچنین معترضان هائیتی را در نخستین تظاهرات بزرگ این کشور به خیابان‌ ها کشاند.

 

Untitled4

 

معترضان در این تظاهرات پوسترهایی را با تصاویر و کاریکاتورهای ترامپ در دست داشتند.

به گفته مقامات پلیس، قرار بود این تظاهرات با بیانیه‌ ای از جانب سازمان دهندگان آن در مقابل سفارت آمریکا پایان یابد اما پلیس هائیتی با ایجاد موانعی از رسیدن معترضان به ساختمان سفارت آمریکا جلوگیری کرد.

 

Untitled

 

این اقدام پلیس به وقوع درگیری های پراکنده ای میان معترضان و نیروهای پلیس منجر شد و معترضان با پرتاب سنگ به نیروهای پلیس حمله ور شدند و نیروهای پلیس هم با گاز اشک آور واکنش نشان دادند.

 

Untitled2

 

این تجمع به تعطیلی موقت سفارتخانه آمریکا منتهی شد.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در نشستی درباره پناهجویان در آمریکا از عباراتی تحقیرآمیز درباره کشورهای آفریقایی استفاده کرد و گفت آمریکا دیگر نباید مهاجران هائیتی را پذیرش کند.

شهروندان هائیتی همچنین از دولت آمریکا درخواست کردند که برنامه حمایت قانونی موقت از پناهجویان هائیتی را در داخل آمریکا ادامه دهد.

دولت دونالد ترامپ گفته است حدود 60 هزار شهروند هائیتی که بعد از زمین لرزه ویرانگر این کشور به آمریکا پناه برده اند و به طور موقت در این کشور کار می کنند، باید تا ژوئیه سال 2019 خاک آمریکا را ترک کنند.

مکان: هائیتی

منبع: خبرگزاری رویترز

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.