مکان: ریاض، عربستان/ منبع: تایمز عمان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بزرگترین جشنواره شتر در جهان با نام جشنواره «شتر عبدالعزیز» در عربستان سعودی برای انتخاب ملکه زیبایی شترها در حال برگزاری است. در این رقابت شترها بر اساس بهترین ظاهر، قد بلند و سرعت بالا انتخاب می‌ شوند و صاحبان آنها برنده چندین میلیون دلار پول خواهند شد.

منطقه «رماه» در 120 کیلومتری «ریاض» پایتخت عربستان سعودی میزبان دومین دور بزرگ ترین جشنواره شتر در جهان است. بر اساس اعلام سازمان دهندگان این مراسم، جشنواره شترها در یک زمین 30 میلیون متر مربعی در میانه یک بیابان برگزار می‌ شود. مردم کشورهایی مانند امارات متحده عربی، کویت و عمان هم شترهای خود را برای برنده شدن به این مسابقه آورده‌ اند.

تعداد بازدیدکنندگان بین 25 هزار نفر تا 30 هزار نفر در هر روز متفاوت است. 

رقابت برای پیروزی در این جشنواره به حدی بالا گرفته است که برخی از صاحبان شترها روی حیوانات خود جراحی پلاستیک انجام می‌ دهند تا شانس برنده شدن شتر خود را بیشتر کنند. تاکنون بیش از 20 جراحی پلاستیک روی شترها گزارش شده است. برخی دیگر هم روی بدن این حیوانات طرح‌ ها و نقش‌ هایی می‌ کشند تا آنها را جذاب تر جلوه دهند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره در یکم فوریه سال جاری میلادی قرار است «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی و «محمد بن سلمان» ولیعهد و وزیر دفاع این کشور نیز حضور داشته باشند.

مکان: ریاض، عربستان

منبع: تایمز عمان

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.