مکان: سئول، کره جنوبی/ منبع: خبرگزاری یونهاپ

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تیم 7 نفره مقدماتی آماده سازی ارکستر کره شمالی در بازی های المپیک «پیونگ چانگ» 2018 در سفری دو روزه وارد شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی شد.

بر اساس برنامه ریزی ها، تیم 140 نفره ارکستر سمفونیک کره شمالی آماده شده است تا در بازی های المپیک پیونگ چانگ 2018 کره جنوبی حضور داشته باشد.

این پیام از طریق کانال ارتباطی روستای «پانمونجوم» که به «خانه صلح» دو کشور مشهور است به کره جنوبی اعلام شده است.

کره شمالی اعلام کرده است می خواهد مکان ها و شرایط صحنه را بررسی کند.

تیم پیشروی 7 نفره ارکستر کره شمالی توسط خانم «هیون سونگ وول» رهبر ارکستر «سامجیون» رهبری می شود.

 

DUDyPKHU8AExt77

DUDyQD0U8AAWg1p

DUDyPeAVAAAeWzJ

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی سال نو میلادی خود اعلام کرده بود آماده برگزاری گفت‌ و گوهای دوجانبه میان پیونگ یانگ و سئول است اما در عین حال از برنامه هسته‌ ای خود دست بر نمی‌ دارد. همچنین کره شمالی گفته بود آماده اعزام هیاتی به بازی‌ های المپیک زمستانی است.

رئیس جمهور کره جنوبی هم از وزارتخانه های وحدت، فرهنگ و ورزش خواسته بود تا گام ها و اقدامات لازم را برای ورود کره شمالی به المپیک زمستانی بردارند. 

سرانجام بعد از چند روز گمانه زنی و برقراری نخسین ارتباط تلفنی میان دو کشور، مذاکرات نمایندگان بلندپایه‎ کره جنوبی و شمالی 9 ژانویه (19 دی) در روستای پانمونجوم کره جنوبی برگزار شد و دو طرف درباره اعزام کاروان ورزشی کره شمالی به بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ و بهبود روابط دو کره با یکدیگر به بحث و گفت و گو پرداختند.

در نتیجه این مذاکرات، کره شمالی پس از مذاکره با کره‎ جنوبی با اعزام نمایندگان کاروان ورزشی و نمایندگان المپیک این کشور به بازی ‎های المپیک زمستانی کره جنوبی موافقت کرد.

کره جنوبی همچنین در این مذاکرات پیشنهاد کرد گروهی از هواداران ورزشی کره شمالی نیز به این بازی ‎ها اعزام شوند و همراه با هواداران کره جنوبی به طور همزمان در محل بازی‎ های المپیک زمستانی حاضر باشند. 

کره جنوبی در این مذاکرات پیشنهاد کرده بود گفت و گو های دو کشور در زمینه های نظامی نیز برگزار شود که با استقبال کره شمالی مواجه شده است.

دو کشور در این راستا موافقت کرده اند تا مذاکرات نظامی را برای کاهش تنش های مرزی برگزار کنند و در نخستین گام کره شمالی یک خط تلفن نظامی را با کره جنوبی برقرار کرده است. همچنین دو کره در مورد ادامه مذاکرات موافقت کرده اند.

علاوه بر این، کره جنوبی پیشنهاد کرده است اعضای خانواده‎ هایی که در دو کشور از یکدیگر جدا افتاده ‎اند بار دیگر با هم دیدار کنند.

مسابقات المپیک زمستانی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند 96) در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار خواهد شد.

مکان: سئول، کره جنوبی

منبع: خبرگزاری یونهاپ

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.