مکان: خارطوم، سودان/ منبع: توئیتر

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اعتراض‌ ها علیه افزایش قیمت نان و درگیری‌ های امنیتی در سودان وارد سومین روز خود شده است.

صدها دانشجوی سودانی در سومین روز تظاهرات علیه افزایش قیمت‌ نان با پلیس درگیر شده و نیروهای امنیتی به وسیله گازهای اشک‌ آور آنها را هدف قرار دادند. خیابان‌ ها و مسیرهای منتهی به دانشگاه هم مسدود شدند.

 

4

 

اعتراض‌ ها در سراسر کشور سودان علیه این اقدام دولت شدت یافته و تاکنون یک دانش‌ آموز دبیرستانی کشته و شش تن دیگر زخمی شده‌ اند.

عکس این دانش آموز به نام «الزبیر احمد السکیران» در رسانه های اجتماعی پخش شده و جنجال به پا کرده است. 

 

2

 

«فضل المولی الهجا» از مقامات دولت سودان اعلام کرده است دولت کمیته‌ ای درباره کشته شدن این دانش‌ آموز و زخمی شدن شش تن دیگر تشکیل داده است.

این مقام سودانی در بیانیه‌ ای بر بازگشت امنیت به شهرهای آشوب زده تاکید کرد و گفت طرف‌ هایی سعی کردند در این حوادث دانش آموزان را پیش بیندازند.

 

3

7

5

 

پس از گذشت چند ماه‌ از تصمیم آمریکا مبنی بر لغو تحریم‌ های سودان، خارطوم در راستای توسعه اقتصادی خود، اصلاحات اقتصادی را همسو با توصیه‌ های صندوق بین‌ المللی پول آغاز کرده است. این امر باعث افزایش قیمت برخی کالاها و اعتراض‌ های مردمی شده است.

خارطوم و دیگر شهرهای سودان در سپتامبر 2013 نیز در اعتراض به افزایش قیمت نان و سوخت دست به تظاهرات خشونت‌ آمیز زدند که در اثر آن ده‌ ها تن کشته و زخمی شدند.

برداشته شدن یارانه نان بخشی از برنامه صرفه‌ جویی است که سودان در راستای مقابله با افزایش تورم  25 درصدی و کاهش شدید قیمت پول ملی اجرایی می کند.

 

مکان: خارطوم، سودان

منبع: توئیتر

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.