مکان: موصل، عراق/ منبع: گاردین

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پلیس عراق، با جمع آوری خودروهایی که گروه تروریستی داعش از آنها برای عملیات انتحاری استفاده می کرد و همچنین خودروهایی که به زره پوش تبدیل شده بودند تا در عملیات به کار گرفته شوند، از این خودروها نمایشگاهی در شهر «موصل» ایجاد کرد.

این خودروها در محوطه پارکینگ مرکز پلیس شهر موصل پارک شده‌ اند.

داعش برای پیشبرد اهداف نظامی خود تعداد زیادی از این خودروها را طراحی و تولید کرده بود. این گروه تروریستی قطعات فلزی این خودروها را به هم جوش داده و به این ترتیب موفق شده بودند، زره‌ پوش تولید کنند.

برخی از زره‌ پوش‌ های ساخت داعش، ترکیبی از خودروهای معمولی شخصی و قطعات فلزی صنعتی است.

پیش از شکست داعش در عراق و سوریه، گزارش‌ هایی در خصوص توان نظامی و فنی این گروه تروریستی منتشر شده بود. در این گزارش‌ ها توان فنی داعش بسیار بالا ارزیابی می‌ شد. حال آنکه عکس‌ های منتشر شده از زره‌ پوش‌ های انتحاری داعش در موصل با اطلاعات منتشر شده در آن گزارش‌ ها در تضاد است.

شهر موصل در ماه ژوئن 2014 به تصرف عناصر داعش درآمد. تلاش‌ های پراکنده‌ ای برای آزادسازی این شهر ظرف سه سال گذشته صورت گرفت. این شهر سرانجام در ماه ژوئیه سال امسال آزاد شد.

روز 9 ژوئیه «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق رسما خبر آزاد شدن شهر موصل را اعلام کرد.

شمار دقیق نیروهای وابسته به داعش در موصل رسما اعلام نشده است. در ماه‌ های پایانی نبرد موصل، عناصر نظامی داعش در این شهر در حدود چهار هزار نفر تخمین زده می‌ شد.

مکان: موصل، عراق

منبع: گاردین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.