مکان: داکوتای جنوبی/ منبع: آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، صد‌ها تن از معترضان که اکثر آنها عضو قبیله لاکوتا بودند، مسیر منتهی به محل سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنار کوه «راشمور» در ایالت داکوتای جنوبی را مسدود کردند.

معترضان 3 ساعت قبل از ورود ترامپ تجمع کرده بودند.

گارد ملی ایالتی برای مقابله با معترضانی که جاده منتهی به راشمور را بسته بودند، وارد عمل شد و شماری از معترضان را بازداشت کرد.

با وجود انتقادهای فراوان از برگزاری هرگونه تجمع بزرگی به علت موج دوم کرونا در آمریکا، دونالد ترامپ به داکوتای جنوبی رفت تا در کوهپایه صخره ‌هایی که به بر روی آنها نقش چهار رئیس جمهور آمریکا تراشیده شده، روز استقلال این کشور را جشن بگیرد.

زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی اجباری نبود و همین موضوع انتقادات بسیاری را برانگیخت.

فرماندار جمهوری ‌خواه داکوتای جنوبی گفت ماسک تنفسی رایگان به همه شرکت ‌کنندگان داده خواهد شد و مراسم هم در فضای باز برگزار می‌ شود اما اگر کسی نگرانی دارد بهتر است که در خانه بماند.

مراسم آتش ‌بازی هم به مناسبت روز چهارم ژوئیه که مصادف با استقلال آمریکا از انگلیس است، در این محل برگزار شد. این در حالی است که نگرانی از به راه افتادن آتش ‌سوزی در جنگل ‌ها و پارک ملی اطراف صخره‌ های مانت راشمور در 10 سال گذشته باعث شده هیچ مراسم آتش بازی در این محل برگزار نشود.

دو نفر از این روسای جمهور، یعنی جورج واشنگتن و توماس جفرسون سال‌ ها برده ‌دار بودند و به همین علت هم انتخاب این مکان برای سخنرانی روز استقلال از سوی ترامپ، آن هم در میانه اعتراضات به نژادپرستی و پایین کشاندن مجسمه ‌های دوران برده ‌داری، اقدامی معنادار محسوب می شود و حساسیت فراوانی ایجاد کرده است.

گروه های مختلفی از بومیان آمریکا به برگزاری میتینگ ترامپ در بلک ‌هیلز اعتراض کرده و آن را توهین آمیز خوانده‌ اند.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود گفت: «اوباشان جناح چپ و آنهایی که درصدد نابود کردن فرهنگ ما هستند در اعمال و رفتار تمامیت ‌خواهانه ‌ای مشارکت دارند که کاملا با زندگی و منش آمریکایی بیگانه است و ما نباید آن را بپذیریم. کسانی که به مجسمه ‌ها و یادبود‌ها آسیب بزنند با دست کم 10 سال زندان روبرو خواهند شد. »

ترامپ گفت: مظنونین و رهبران حمله به مجسمه اندرو جکسون در واشنگتن دی سی و صد‌ها تن دیگر دستگیر شده اند و براساس فرمان اجرایی که من هفته پیش امضا کردم و قوانین دیگر، کسانی که اقدام به تخریب این نماد‌ها کنند با مجازات حداقل 10 سال زندان روبرو می ‌شوند.

 

مکان: داکوتای جنوبی

منبع: آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.