مکان: کالیفرنیا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، زمین لرزه ای در مقیاس 7.1 ریشتر مناطقی از جنوب کالیفرنیا را لرزاند و خساراتی به برخی ساختمان های این منطقه وارد کرد. مرکز وقوع این زمین لرزه شهر «ریج کرست» در حاشیه پارک ملی و در 202 کیلومتری شمال «لس آنجلس» بوده است. این بزرگ‌ ترین زلزله در جنوب کالیفرنیا در دو دهه گذشته است.

این زمین لرزه ساعت 8:19 دقیقه شب به وقت محلی در 11 مایلی ریج کرست در همان مناطقی که زلزله روز پنجشنبه رخ داده بود، رخ داد، اما از شمال تا ساکرامنتو، از شرق تا لاس وگاس، و از جنوب تا مکزیک، احساس شد. 

اداره آتش نشانی منطقه «سن برناردینو» اعلام کرد این زمین لرزه خساراتی را به برخی منازل مسکونی این منطقه وارد کرده است. یکی از ساکنان منطقه هم در این حادثه مصدوم شده است. در منطقه «کرن کانتی» در ایالت کالیفرنیا هم وضعیت فوق العاده اعلام شد.

گزارش شده در برخی مناطق برق قطع شده است.

در پی وقوع این زمین لرزه، چندین مورد نشت گاز در منطقه سن برناردینو رخ داده است. همچنین ماموران آتش نشانی شماری از ساکنان را از خانه هایشان در این منطقه تخلیه کرده اند.

گزارش شده است منطقه سن برناردینو دچار آسیب های قابل توجهی شده است. چندین مورد آتش سوزی به وقوع پیوسته و شماری هم زخمی در شهر ریج کرست خبر داد.

فرماندار ایالت کالیفرنیا فرمان عملیات در زمان شرایط اضطراری را فعال کرد.

سازمان لرزه شناسی آمریکا هشدار داد احتمال وقوع زمین لرزه های قدرتمندتر همچنان وجود دارد.

اداره آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد بررسی ها در لس آنجلس نشان می دهد خسارت قابل توجهی به بخش زیرساختی در این شهر وارد نشده است.

یک روز قبل از آن هم شدیدترین زمین لرزه 25 سال گذشته در همین منطقه از جنوب کالیفرنیا به وقوع پیوسته بود.

اعلام شده است که بر اثر زمین لرزه روز پنجشنبه شماری زخمی شدند و به گفته مقامات دو خانه آتش گرفت.

زمین لرزه روز پنجشنبه بزرگترین زمین لرزه در جنوب کالیفرنیا از سال 1994 بود که در آن زمان لرزه ای با قدرت 6.6 ریشتر اتفاق افتاد.

شماری از ساکنان مناطق زلزله زده کالیفرنیا وضع منطقه را بعد از زمین لرزه های روزهای گذشته دیوانه کننده توصیف کردند.

 

مکان:کالیفرنیا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.