مکان: قزاقستان/ منبع: اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان آغاز شد.

در قزاقستان که بیش از 18 میلیون نفر جمعیت دارد، 11 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. سن قانونی برای رای دادن 18 سال است.

 

226CB6EE-D27B-4F20-B679-AC9EE78C8D27_cx0_cy9_cw0_w1023_r1_s

 

در این دوره از انتخابات 7 کاندید از احزاب مختلف شرکت خواهد کرد و برای اولین بار است که «نورسطان نظربایف» رئیس جمهور سابق در این دوره از انتخابات حضور نخواهد یافت.

در این میان کاندیدایی که بیشترین اقبال را برای پیروزی در این انتخابات دارد، «قاسم جومارت توقایف» دیپلمات 66 ساله و رئیس جمهور موقت کنونی قزاقستان است. 

 

D8l9oNRUcAAlMOQ

 

کاندیداهای دیگر انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان «جمیل احمدبیگوف» و «دانیا یشپایوا» هر دو عضو مجلس ملی، «امیرجان کوزانف»، «تولئوتی رحیم‌بیگوف»، رئیس هیت مدیره مرکز ملی علوم و آموزش کشاورزی، «امان‌ گلدی تسبیحوف»، فعال صنفی و «صادق‌ بیگ توگل» نایب‌ رئیس انجمن ورز‌ش‌ های ملی هستند.

 

D8lx1doWwAESiTr

 

1013 ناظر بین‌ المللی از 41 کشور و 9 نهاد بین‌ المللی کار نظارت بر انتخابات قزاقستان را بر عهده دارند. 227 خبرنگار از 40 کشور وظیفه پوشش انتخابات را بر عهده دارند که در نوع خود رکوردی در این کشور به شمار می‌ رود.

 

XlhGZQNd

 

انتخابات ریاست جمهوری قزاقستان در حالی برگزار می شود که رئیس جمهور سابق این کشور در تاریخ 29 اسفند گذشته به صورت غیر منتظره ای از سمت خود کناره گیری کرد و از آن زمان تاکنون قاسم جومارت توقایف ریاست جمهوری موقت اداره این کشور را برعهده دارد.

 

مکان: قزاقستان 

منبع: اسپوتنیک

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.