مکان: لندن، انگلیس/ منبع: اسکای نیوز

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، «ترزا می» استعفای خود از مقام نخست وزیری انگلیس را اعلام کرد.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس در پی ناکامی‌های مکرر در به تصویب رساندن توافق خروج از اتحادیه اروپا در کشورش گفت که روز ۱۷ خرداد از سمت خود استعفا می‌کند.

نخست وزیر انگلیس امروز جمعه سوم خرداد در جریان سخنرانی کوتاهی در برابر خانه شماره ۱۰ خیابان داونینگ، مقر نخست وزیری اعلام کرد از رهبری حزب محافظه‌کار متبوعش کناره‌گیری می‌کند که این در واقع به معنی استعفا از ریاست دولت نیز هست.

ترزا می.استعفا

ترزا می که یک روز پس از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در انگلیس چنین تصمیمی را اعلام می‌کرد در حالی که بغض کرده بود و صدایش می‌لرزید، با یادآوری «عشق» خود به کشورش گفت: «از این که نتوانستم برکسیت را اجرایی کنم، بسیار متاسفم.»

880x495_cmsv2_5fa003ee-38a1-508b-afd8-dd560f3ca6fa-3912106

خبرگزاری رویترز نیز در این زمینه نوشت که کناره گیری ترزا می منجر به تعمیق بحران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می شود زیرا احتمال دارد که نخست وزیر جدید از قراردادن تندروتر» برای برگزیت حمایت کند امری که فرصت های رویارویی با اتحادیه اروپا را بیشتر کرده و انگلیس را به سمت برگزاری انتخابات زودهنگام می کشاند.

33222

همچنین انتظار می رود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سفری رسمی روز سوم ژوئن به انگلیس برود و قرار است ترزا می از وی استقبال کرده و گفت گوهایی را انجام دهد.

 

مکان: لندن، انگلیس

منبع: اسکای نیوز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.