مکان: آمریکا/ منبع: روزنامه هافینگتن پست

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بزرگداشت روز روسای جمهور در آمریکا، به صحنه اعتراضات علیه تصمیم ترامپ برای امضای وضعیت اضطراری ملی برای تامین بودجه دیوار مرزی در مرز مکزیک در ایالات مختلف این کشور تبدیل شد.

فعالان و معترضان در ماساچوست، واشنگتن، شیکاگو و چند ایالت دیگر آمریکا در روز روسای جمهور علیه این تصمیم، به خیابان ها آمدند.

مردم در ایالت ماساچوست در اعتراض به اقدام رئیس جمهور این کشور تظاهرات کردند. مردم در ایالت ماساچوست اعلام کردند این اقدام ترامپ به معنای نقض قانون اساسی است.

یکی از معترضان در ایالت ماساچوست گفت: تنها دیواری که من می‌ خواهم ساخته شود دیواری است که باید بین دونالد ترامپ و قانون اساسی ایجاد شود.

معترضان در میدان بزرگ شیکاگو هم گرد هم آمدند و شعارهایی علیه ترامپ از جمله «وضعیت اضطراری جعلی»، «نه به دیوار، نه به ترس: مهاجران به این جا خوش آمده‌ اند» سر دادند.

آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: «نه به دیوار».

روز روسای جمهور در سومین دوشنبه ماه فوریه برای بزرگداشت «جورج واشنگتن» اولین رییس جمهور  و دیگر روسای جمهور آمریکا نام گذاری شده و تعطیل رسمی است.

اعتراض ایالت‌ های مختلف آمریکا به تصمیم ترامپ مبنی بر اعلام وضع فوق العاده در پی اقدام «خاویر بِسِرا» دادستان کل کالیفرنیا شروع شد. دادستان کل کالیفرنیا در اعتراض به اقدام ترامپ مبنی بر اعلام وضع فوق العاده ملی اعلام کرد همه می‌ توانند این اقدام ترامپ را به چالش بکشند، زیرا این اقدام ترامپ باعث می‌ شود مناطق مختلف آمریکا منابع مالی را که برای طرح‌ های نظامی یا مواجهه با حوادث و اهداف دیگر به آنها اختصاص داده شده است از دست بدهند.

شماری از نمایندگان ارشد سنا به اقدام ترامپ مبنی بر اعلام وضع فوق العاده ملی اعتراض کرده و اعلام کرده اند این اقدام ترامپ باعث ایجاد رویه‌ های خطرناک و استفاده افراطی از قدرت اجرایی در آمریکا می‌ شود. 

کالیفرنیا، کلرادو، کنتیکت، دِلاوِر، مریلند، میشیگان، مینه سوتا، نوادا، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، اورگان و ویرجینا بخشی از ایالت‌ های آمریکا هستند که با طرح دادخواستی اقدام ترامپ را مبنی بر اعلام وضع فوق العاده ملی به چالش کشیده اند. در این دادخواست گفته شده است استفاده از منابع مالی فدرال برای ساخت دیوار مرزی در تضاد با طرح کنگره مبنی بر جلوگیری از نقض قانون اساسی این کشور قرار دارد.

کنگره آمریکا به دفعات با درخواست رئیس جمهور این کشور مبنی بر تامین منابع مالی جهت ساخت دیوار مرزی مخالفت کرده است و این مخالفت باعث شد که بخش‌ هایی از دولت فدرال آمریکا برای مدت 35 روز تعطیل شوند.

 

مکان: آمریکا

منبع: روزنامه هافینگتن پست

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.