مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: روزنامه دیلی تلگراف

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، یک روز پس از یازدهمین تظاهرات جلیقه زردها در سراسر فرانسه، گروهی از شهروندان این کشور با نام «شال‌ قرمزها» در پاریس راهپیمایی کردند.

فرمانداری پاریس، شمار تظاهرات کنندگان یکشنبه را حدود 10500 نفر برآورد کرده است.

این گروه عمدتا در حمایت از سیاست‌ های «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دست به راهپیمایی زدند.

ویدئوها و تصاویر منتشر شده در شبکه‌ های اجتماعی نشان می‌ دهد گروهی از مخالفان ماکرون در مسیر راهپیمایی با شال قرمزها درگیری لفظی پیدا کرده اند.

«شال قرمزها» می‌ گویند با خشونت، انقلاب و انسداد راه‌ ها و خدمات رسانی در روزهای شنبه طی 11 هفته گذشته در فرانسه مخالفند.

بسیاری از تظاهرات کنندگان «شال قرمز» با پرچم‌ های فرانسه و اتحادیه اروپا به خیابان آمدند. آنها از ماموران پلیس تشکر کردند.

«الکس براون» سخنگوی شال قرمزها گفت: «مردم از موانع جاده ای خسته شده اند. اینها برای کسب و کار بد است و باعث می شود بچه هایمان دیر به مدرسه برسند.»

شال قرمزها پیش از راهپیمایی روز یکشنبه در پاریس با گروه های همفکر بیانیه مشترکی صادر کردند.

رویکرد «شال قرمزها» در قبال پلیس فرانسه در حالی بیان می‌ شود که «جلیقه زردها» پلیس را به خشونت بی دلیل در برابر شهروندان متهم می‌ کنند.

وزارت کشور فرانسه گفت که 69 هزار نفر در یازدهمین آخر هفته متوالی در اعتراضات جلیقه زردها در سراسر کشور شرکت کردند. این حدود 15 هزار نفر کمتر از آخر هفته پیش است.

جنبش جلیقه زردها در ماه نوامبر در اعتراض به مالیات سوخت شکل گرفت و شاهد بعضی از جدی ترین خشونت های خیابانی در پاریس از سال 1968 تاکنون بوده است.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: روزنامه دیلی تلگراف

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.