مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: اسپوتنیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، معترضان فرانسوی از ساعتی پیش برای هشتمین هفته متوالی به خیابان‌ های پاریس آمدند و شعار «ماکرون استعفا بده» سر دادند.

«جلیقه زردها» شب گذشته اعلام کردند که پرده هشتم از اعتراضات خود را فردا (شنبه) با انجام تظاهرات در سرتاسر فرانسه به اجرا خواهند گذاشت.

شمار معترضان  در خیابان «شانزلیزه» و اطراف «طاق نصرت» رو به افزایش است.

معترضان علاوه بر حمل پلاکارد و پرچم فرانسه، از  مواد دود‌زا هم  استفاده کردند و در برخی موارد، اقدام به انتشار «دود زرد و سبز» کردند.

نیروهای پلیس در پاریس با تجمع در خیابان‌ های اصلی شهر مانع از ادامه حرکت معترضان شده‌ اند. تا به این لحظه 18 معترض بازداشت شده اند.

 

1

2

3

4

5

 

شاخه ای از جنبش «جلیقه زردها» به نام «فرانسه خشمگین» در نامه سرگشاده‌ ای خطاب به رئیس جمهور فرانسه که شب گذشته در فیس بوک منتشر کرد، به نطق «امانوئل ماکرون» به مناسبت فرارسیدن سال نوی میلادی پاسخ داد و سخنان او را نشان بی‌ اعتنایی وی به خواسته‌ های اعضای این جنبش و عزم و اصرارش بر اجرای برنامه‌ هایش خواند. امضاکنندگان این نامه نوشته‌ اند که پیشنهاد ماکرون برای برقراری مباحثه ملی، دامی سیاسی برای به فراموشی سپردن و لوث کردن خواسته‌ های «جلیقه زردها» است.

قرار است این نامه امروز ساعت 14 مقابل شهرداری پاریس خوانده شود و پس از آن «جلیقه زردها» به سوی مجلس ملی فرانسه راهپیمایی کنند.

اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی ماکرون از گران کردن سوخت، کم و بیش ادامه دارد.

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.