مکان: گرجستان/ منبع: دویچه وله

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «سالومه زورابیشویلی» اولین رئیس جمهور زن در گرجستان در مراسمی در شهر «تلاوی» در شرق این کشور سوگند یاد کرد. دوران ریاست جمهوری او 6 سال خواهد بود.

بیش از 1800 نفر در مراسم سوگند خانم زورابیشویلی شرکت کردند؛ از جمله رئیس‌ جمهور ارمنستان و رئیس‌ جمهور پیشین فرانسه.

 

46764509_401

 

زورابیشویلی گفته است خواهان برقراری توازن در روابط با روسیه و غرب است.

زورابیشویلی در مراسم سوگندش «خواستار ایجاد وحدت در گرجستان شد.» او در سخنانش تاکید کرد: «روسیه باید درک کند که اگر می‌خواهد یک عضو تکامل‌یافته جامعه جهانی باشد و روابطش در منطقه را عادی سازد، باید پایبندی خود به معیارهای بین‌ المللی را چه در زبان و چه عملی، ثابت کند. برای ایجاد یک رابطه مسالمت‌ آمیز و برابر با همسایگان، این یک چیز الزامی‌ است.»

 

Salome-Zurabishvili

 

گرجستان و روسیه در سال 2008 درگیر جنگ شدند که نتیجه آن جدا شدن و اعلام استقلال دو منطقه مورد حمایت روسیه از گرجستان بود.

به دنبال این جنگ دیده بان حقوق بشر در گزارشی، گرجستان را متهم به استفاده بی رحمانه از زور در اوستیای جنوبی کرد اما «میخائیل ساکاشویلی» رئیس جمهور وقت گرجستان آن را تکذیب کرد.

زورابیشویلی که از حمایت حزب حاکم «رویای گرجی» برخوردار است، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، 59 درصد آرا را به دست آورد و بر «گریگول واشادزه» رقیبش که حدود 40 درصد آرا را کسب کرده بود، پیروز شد.

 

wire-6763978-1543437940-119_634x424

 

با این حال احزاب مخالف از پذیرفتن نتیجه انتخابات سر باز می‌ زنند و مدعی هستند در آن تقلب شده‌ است.

واشادزه ادعا می‌کند که در انتخابات تقلب شده است و گروهی از طرفداران او قصد برگزاری تظاهرات در شهر تلاوی را داشتند که پلیس با بستن مسیر آنها مانع برگزاری این تظاهرات شد.

 

wire-7493570-1544977618-80_634x398

 

زورابیشویلی یک سیاستمدار گرجی متولد فرانسه است که مدتی به عنوان سفیر فرانسه در تفلیس کار می‌ کرد تا اینکه به دعوت دولت وقت گرجستان به سمت وزیر خارجه این کشور انتخاب شد.

 

مکان: گرجستان

منبع: دویچه وله

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.