مکان: کارولینای شمالی و جنوبی، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فرماندار ایالت کارولینای شمالی گفت: تاکنون مرگ 5 نفر به علت طوفان فلورانس، به طور رسمی تایید شده است؛ اما آمار غیر رسمی از کشته شدن 8 نفر حکایت دارد.

«ری کوپر» فرماندار کارولینای شمالی به ساکنانی که خانه و زندگی خود را ترک کرده اند، هشدار داد فکر بازگشت به خانه را از سر بیرون کنند؛ زیرا بارش شدید باران و جاری شدن سیل، خطر بزرگی به همراه خواهد داشت. 

وی در ادامه گفت: می دانم که سطح آب همه جا دارد به سرعت بالا می آید، حتی در مکان هایی که سیل نمی آید. بارش باران و حجم آبی که از آسمان فرو می ریزد، آنقدر زیاد است که در برخی جاها نه با سانتیمتر بلکه با متر اندازه گیری می شود.

طوفان فلورانس روز جمعه به سواحل کارولینای جنوبی و شمالی در آمریکا رسید که باعث سقوط درختان، طغیان رودخانه ها و بارش باران های بسیار سنگین شد اما پس از آن به طوفان موسمی کاهش یافت.

امدادگران موفق شدند ده‌ ها نفر را که در هتلی گرفتار شده بودند نجات دهند و به دستور مقامات بیش از یک و نیم میلیون نفر از ساکنان کارولینای جنوبی و شمالی مجبور شده اند فوری خانه هایشان را ترک کنند.

طوفان فلورانس از جمله طوفان‌ های درجه 3 در مقیاس 5 درجه ای است اما با رسیدن به خشکی قدرت آن به یک درجه کاهش می یابد. به گفته مقامات هواشناسی این تندباد تا دو روز آینده نیز قدرت کافی برای تخریب دارد و احتمال ریزش باران های شدید بسیار بالاست.

 

مکان: کارولینای شمالی و جنوبی، آمریکا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.