مکان: کارولینای شمالی و جنوبی، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاکنون مرگ 5 نفر بر اثر طوفان قدرتمند و مخرب «فلورنس» که روز جمعه به ایالت‌ های کارولینای شمالی و جنوبی رسید، تایید شده است. دو قربانی نخست این طوفان یک مادر و فرزند خردسالش در شهر «ویلمینگتون» در کارولینای شمالی بودند که بر اثر سقوط درخت بر روی خانه آجری شان جان خود را از دست دادند. همسر این زن نیز به بیمارستان منتقل شده است.

در منطقه «پِندِر» در همین ایالت نیز زنی که دچار حمله قلبی شده بود به خاطر مسدود بودن جاده و نرسیدن نیروهای امداد پزشکی جان خود را از دست داد. نفر چهارم در محله «لینور» زمانی که به کار با ژنراتور مشغول بود کشته شد. و نفر پنجم هم در همان حوالی وقتی که از خانه بیرون رفت تا به سگ خود سر بزند دچار سانحه شد و جان باخت.

به گزارش مرکز ملی طوفان در آمریکا، این طوفان حدود ساعت 7 صبح به وقت محلی در نزدیکی ویلمینگتون شدت گرفت تا جایی که سرعت باد به 150 کیلومتر در ساعت رسید. با این‌ حال شدت باد حدود بعدازظهر کاهش یافت و به 120 کیلومتر در ساعت و سپس به 90 کیلومتر در ساعت رسید.

بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر از ساکنان مناطق ساحلی کارولینای جنوبی و شمالی دستور تخلیه فوری دریافت کرده‌ اند.

«روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی گفته است که اکنون از شدت سرعت این طوفان کم شده و به دلیل باران شدید، این ایالت در روزهای آینده شاهد سیل خواهد بود.

در برخی از نقاط ساحلی کارولینای شمالی آب 3 متر بالا آمده است. هواشناسان می‌ گویند فلورنس احتمالا با خود بیش از 60 تریلیون لیتر آب به خشکی خواهد آورد.

در عین حال به گفته مسئولان محلی، برق بیش از 722 هزار خانه در ایالات کارولینای شمالی و جنوبی قطع شده است. شرکت‌ های برق می‌ گویند احتمالا میلیون‌ ها خانه قطعی برق را تجربه خواهند کرد و ترمیم خرابی‌ های برق‌ رسانی ممکن است هفته‌ ها طول بکشد.

پیش‌ بینی شده که  فلورنس پس از عبور از بخش‌ هایی از این دو ایالت، اوایل هفته آینده به سمت شمال متمایل شود و از غرب کارولینای شمالی و جنوبی و رشته کوه‌ های آپالاشیا عبور کند.

بنابر اعلام کاخ سفید، قرار است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته آینده به مناطقی که بر اثر این طوفان آسیب‌ دیده‌ اند، سفر کند.

 

مکان: کارولینای شمالی و جنوبی، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.