گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

روایت روزنامه نگار لبنانی از دیدار مومنان لبنانی با امام در سال 1982

علی قصیر پسر عموی احمد قصیر از فرماندهان شهید لبنانی است. او یک فعال رسانه ای است که با رسانه های بزرگ لبنانی مثل المنار همکاری می کند. او هم یکی از میهمانان مراسم بزرگداشت امام خمینی است.

علی القصیر - فعال رسانه ای لبنانی - یکی از میهمانان مراسم بزرگداشت امام خمینی به خبرنگار  جماران گفت: انقلاب اسلامی تحقق همه ایده های پیامبران است و اولین حکومتی جمهوری است که به نام اسلام شکل گرفته است .

او گفت: ما قبل از انقلاب نامی از امام نشنیده بودیم. در نزدیکی انقلاب بود که اسمش در لبنان مطرح شد با این عنوان که یک مرجع تقلید شیعه است و می خواهد شاه را سرنگون کند. اما وقتی انقلاب به پیروزی رسید خیلی از چهره های سرشناس لبنان و مقاومت فلسطین به ایران آمده و با امام ملاقات کردند از جمله عرفات . 

او درباره نقش امام در شکل گیری مقاومت علیه اسراییل گفت: در واقع باید امام را موسس حزب الله نامید چرا که در سال 1982 با امام ملاقات کردند و درباره راهکار ایشان برای مقابله با اسراییل که در آن زمان بخش هایی از لبنان را تحت اشغال خود داشت پرسیدند و امام گفت بروید و مبارزه کنید و فکر کنید در زمان امام حسین(ع) هستید و باید با یزید مبارزه کنید. این سخن امام و تاکیدش بر مبارزه با اسراییل باعث شکل گیری مقاومت در لبنان شد. مقاومت لبنان اتمام حجتی برای همه آنهاست که می خواهند با ظلم مبارزه کنند 

علی قصیر گفت: قبل از انقلاب شیعیان لبنان در موضع ضعف بودند و حتی در لبنان موقعیت خوبی نداشتند امام امروز شیعیان لبنان بعد از  ایران نشانه تشیع در جهان هستند و این از اثرات تفکرات امام خمینی بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.