آیت‌الله دری نجف آبادی، در مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) در خمین، گفت: امام راحل راه را به ما نشان داد و یاد داد که "ما می‌توانیم" و امروز قدرت مطلق منطقه هستیم و با همت‌های بلند می‌توان بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بی بند باری پیروز شد.

مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(س) با حضور اقشار مختلف مردم‌ و مسئولین استان مرکزی، در بیت و زادگاه تاریخی حضرت امام در شهر خمین برگزار شد‌.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی طی سخنانی در این مراسم‌ گفت: در سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام راحل میلیون‌ها نفر در حرم امام حضور یافتند و بار دیگر با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و جانشین بر حقش تجدید بیعت کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مردم ایران از سال ۱۳۴۲ تا ۱۴۰۲همچنان در مقابل تمام دسیسه‌ها مقاومت کردند و این مقاومت را تا ظهور امام عصر(عج) ادامه می‌دهند.

وی یادآور شد: همزمان با مراسم باشکوه سالگرد ارتحال در حرم امام راحل و سراسر ایران و کشورهای مختلف اسلامی و غیراسلامی، مراسم با شکوهی نیز هر ساله در بیت تاریخی امام خمینی(س) در شهر هزار شهید خمین و استان مفاخر و تاریخ‌ساز مرکزی با حضور مردم و هیأت‌های عزاداری برگزار می‌شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار داشت: پارسال نیز هفته فرهنگی خمین در این مکان تاریخی و معنوی برگزار شد و اقدامات برگزار کنندگان این هفته قابل تقدیر است.

وی با اشاره به شهادت پدر امام خمینی(س) توسط جنایتکاران گفت: حوادث دلخراش سال‌های قلدری رضاخان زمینه مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و برداشتن گام‌های بزرگ را در امام راحل فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: پس از آیت‌الله بروجردی با وجود اینکه مجلات بسیاری امام را برای مرجعیت معرفی کردند اما امام هرگز مدعی مرجعیت نبود. امام راحل در ماجرای انجمن‌های ایالتی و ولایتی که به دنبال حذف قرآن، اسلام، ارزش های اسلامی، مجلس و قانون و قانونگذاری بود، وارد صحنه شد.

وی تصریح کرد: امام خمینی(س) متوجه شد پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، رژیم طاغوت فرصت برای از بین بردن معیارهای دینی پیدا کرده است و سخنرانی‌های امام راحل رژیم را مجبور به عقب نشینی کرد.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه استان مرکزی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ ظرفیت دارد، گفت: نمایندگان با هم همکاری کنند و انتظارات غلط باید اصلاح شود و همه باید در تولید ناخاصل ملی نقش داشته باشند.

وی تأکید کرد: امام راحل راه را به ما نشان داد و یاد داد که "ما می‌توانیم" و امروز قدرت مطلق منطقه هستیم و با همت‌های بلند می‌توان بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و بی بند باری پیروز شد.

وی با تاکید بر اینکه سوء تدبیرها باید به تدبیر تبدیل شود، اظهار کرد: جانشنین امام راحل با تمام وجود مسیر امام را ادامه دادند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.