سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: لازم است هر کدام از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، از جمله وزارت ورزش و جوانان، با اتخاذ تدابیر معقول و منطقی، موضوع تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های امام را در قالب برنامه بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت، تدوین و راهکارهای لازم را برای اجرای آنها در طول برنامه مشخص کند.

دومین جلسه کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و دانشگاه‌های عضو این کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، در این جلسه  گفت: مأموریت اساسی و مهم این کمیته و دستگاه‌های عضو، بررسی و تدوین راهبردهایی برای تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های حضرت امام در طول سال، و نیز برنامه‌ریزی برای بزرگداشت حضرت امام در ایام سالگرد ارتحال آن امام بزرگوار است.

وی افزود: لازم است وزارت آموزش و پرورش بازنگری جدی برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر نوجوانان و جوانان با اندیشه‌های امام در ابعاد مختلف به عمل آورد.

حسینی تصریح کرد: در گام اول باید معلمان و مدیران مدارس بیشتر با اندیشه‌ها و افکار امام آشنا شوند و آن گاه این شناخت را به نحوی هنرمندانه و ظریف به نوجوانان و جوانان دانش‌آموز منتقل کنند؛ و این کار نیازمند تدوین یک برنامه راهبردی در آموزش و پرورش است.

مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، اظهار داشت: آموزش عالی و دانشگاه‌ها باید در قالب تدوین یک منشور و برنامه راهبردی، نحوه تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های امام در میان دانشجویان و اساتید را مشخص و با تدوین راهکارها و اتخاذ شیوه‌های جذاب و هنرمندانه، اندیشه‌های امام در میان دانشجویان و دانشگاهیان ترویج شود.

وی تأکید کرد: لازم است هر کدام از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها، از جمله وزارت ورزش و جوانان، با اتخاذ تدابیر معقول و منطقی، موضوع تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های امام را در قالب برنامه بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت، تدوین و راهکارهای لازم را برای اجرای آنها در طول برنامه مشخص کند.

در این جلسه همچنین نمایندگانی از وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان بسیج اساتید، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علمی و کاربردی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی، اتحادیه اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، سازمان هلال احمر، دانشگاه پیام نور و سازمان بسیج اساتید، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص چگونگی تبیین و ترویج افکار و اندیشه‌های امام خمینی(س) در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مدون و مستمر در طول سال و همچنین مراسم سالگرد بزرگداشت حضرت امام مطرح کردند و مقرر شد در جلسه آینده پیشنهادات به صورت مکتوب به جلسه کمیته ارائه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.