گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله احمدی فقیه: هر کسی تعظیم شعائر را می‌خواهد تعظیم امام کند

هر کسی تعظیم شعائر را می‌خواهد تعظیم امام کند، امام را بزرگ بشمارد، مصداق آیه شریفه و من یعظم شعائر الله فانها تقوی القلوب من کلیه برنامه این موسسه را عنوان تعظیم شعائر اسلام و دین و قرآن میدانم خصوصا با این همه مدارک و اسناد زیبایی که از حضرت امام جلوگر است.

به گزارش جماران؛ به مناسبت یکصدمین سالگرد ورود امام خمینی(س) به حوزه علمیه قم و سی سومین سالگرد ارتحال ایشان،آیت الله احمدی فقیه ازمدرسین خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و رییس موسسه اجتهاد و عضو هیئت مدیره انجمن فلسفه حوزه علمیه قم گفت: کلیه برنامه این موسسه را عنوان تعظیم شعائر اسلام و دین و قرآن میدانم خصوصا با این همه مدارک و اسناد زیبایی که از حضرت امام جلوگر است و اینطور که انسان نزدیک و مطلبی را می‌بیند و این عجین میشود با انسان و انسان میتواند به طور کامل این مسئله را روشن کند.

آیت الله احمدی فقیه در خصوص نمایشگاه صد ساله خورشید به خبرنگار جماران گفت: و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب برداشت من در باب شعائر این است که همه معناهای مختلفی دارند که روشن است. اما ما باید شعائر را به وجود انسان برگردانیم یعنی کسی بخواهد یعظم شعائر به وجود انسان برگرداند و نمونه‌اش خود حضرت امام رضوان الله علیه که خود ایشان شعائر اسلام هستند. اگر بخواهیم به طور دقیق نگاه کنیم شعائر یعنی حقوق اسلامی، قرآن، مسائل معنویت و تحقیق اسلام این‌ها همه مجسم در وجود انسان است.

وی افزود: حال اگر ما این را تعظیم کنیم و عظمت بشماریم مثلا، مرحوم حاج عبدالکریم حائری که یک نمونه تنظیم شعائر وجود ایشان است چطور یک مرجع در آن مقطع زمانی در حفظ اسلام و مسلمین تلاش کردند. در آن موقع هر فرد انسانی مثل اینکه ما امیرالمومنین، حضرت امام صادق و امام حسین علیه السلام را ما به عنوان نمودار شعائر اسلامی و دین می‌دانیم در مورد یک مرجعی مثل حضرت امام نیز این طور ذکر کرد که هر کسی تعظیم شعائر را می‌خواهد تعظیم امام کند، امام را بزرگ بشمارد، مصداق آیه شریفه و من یعظم شعائر الله فانها تقوی القلوب من کلیه برنامه این موسسه را عنوان تعظیم شعائر اسلام و دین و قرآن میدانم خصوصا با این همه مدارک و اسناد زیبایی که از حضرت امام جلوگر است و اینطور که انسان نزدیک و مطلبی را می‌بیند و این عجین میشود با انسان و انسان میتواند به طور کامل این مسئله را روشن کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.