محفل قرآنی «محراب و آفتاب» در آستانه سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(س)، شب گذشته(شنبه 11 خرداد ماه) با مشارکت کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی و دانشگاه آزاد اسلامی در حسینیه جماران برگزار شد؛ و جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه های مختلف کشور در این مراسم حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی در این مراسم با تأکید بر اینکه امام و راه و مکتب امام ما را از ذلت نجات داد، گفت: همه ما مدیون امام خمینی(س) هستیم و دین خودمان را به ایشان فراموش نخواهیم کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جدایی بخش هایی از کشورمان در دوران شاهنشاهی، یادآور شد: ما سال های متمادی ذلت کشیدیم و این حق مردم بزرگ ما نبود. امام خمینی(س) یک مرد الهی است که برای خدا قیام کرد و هم اکنون ملت ما ملتی آرمان گرا است و با آرمان های وضع شده پیشرفت کشور در عرصه های مختلف را می سنجد که چقدر پیشرفت کرده ایم و چقدر عزت و استقلال داریم. یعنی امروز به یک ملت هدفمند تبدیل شده ایم.

 

گزارش تصویری>>> محفل انس با قرآن دانشگاهیان در حسینیه جماران

 

وی اظهار داشت: امام خمینی(س) با توکل به خدا در کشور مردم سالاری به پا کرد و همچنین عنصر اراده ملی را در مدیریت کشور فعال و جوانان را میدان دار اداره کشور کرد؛ به گونه ای که ما می توانیم بگوییم وارد گفتمان ایرانی شد.

قمی با اشاره به ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، افزود: به برکت اراده امام خمینی(س) و مردم، در دوران هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان واگذار نکردیم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موضوعات و عرصه های مختلف پیشرفت های خوبی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته ایم، گفت: بسیاری از تحقیقات مؤثر علمی دانشگاه ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است. همچنین در تعداد آثار علمی و پژوهشی جزو برترین کشورها هستیم و احساس عزت می کنیم و همه اینها به برکت امام و رهنمودهای ایشان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر از مکتب امام غفلت کنیم سیلی خواهیم خورد، ادامه داد: امام خمینی(س) یک دانشمند متبحر در عرفان نظری و همچنین مجاهد فی سبیل الله بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.