به گزارش ایرنا، مدیرعامل خانه مطبوعات استان سیستان و بلوچستان روز جمعه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و اختتامیه پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاریها و پایگاههای خبری استان در سالن سینما هلال زاهدان گفت: 121 رسانه دارای مجوز در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند که از این تعداد 82 رسانه چاپی و 39 رسانه الکترونیک هستند.
محمد هادی طهرانی مقدم ادامه داد: در کنار این تعداد رسانه 400 پایگاه خبری دیگر نیز بدون مجوز در این استان مشغول فعالیت هستند که به دلیل نداشتن شرایط قانونی موفق به اخذ مجوز نشده اند.
وی تصریح کرد: در پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری سیستان و بلوچستان که فراخوان آن از ابتدای تیرماه منتشر شد، تا بازه زمانی ابتدای مرداد ماه، 267 اثر از سوی 160 نفر در 9 بخش ارسال شد.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان سیستان و بلوچستان افزود: پنج داور از اساتید علوم ارتباطات و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه داوری این آثار را برعهده داشتند.
طهرانی مقدم خاطر نشان کرد: براساس داوری های انجام شده ضعف کار حرفه ای به خصوص در بخش خبر در آثار ارسالی محسوس بود و به همین دلیل در بخش خبر این جشنواره رتبه اول و دوم وجود نداشت.
وی خاطر نشان کرد: بر همین اساس در نیمه دوم سال جاری موضوع آموزش حرفه ای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان به صورت جدی از طریق خانه مطبوعات دنبال می شود.
به گزارش ایرنا در این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان با حضور دکتر دربندی مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، برگزیدگان بخش های خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، تیتر، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و صفحه آرایی معرفی و تجلیل شدند.
9908 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.