محمدعلی تراقویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین یک میلیارد و 500میلیون ریال به 50 زوج زیر پوشش کمیته امداد ایرانشهر اهدا شد.
وی با بیان اینکه به ازای هر زوج 30 میلیون ریال جهیزیه نقدی پرداخت می شود افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون به 120 زوج جوان ایرانشهری کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ایرانشهر گفت: طرح تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج جوانان از سال 1370 جزء برنامه های حمایتی کمیته امداد قرار گرفت.
وی افزود: کمیته امداد در کنار حمایت‌های مالی از زوج‌های جوان، 40 دوره آموزش‌ و مشاوره‌های لازم همچون احکام اسلامی، آیین همسرداری، مسائل زناشویی و دیگر مسائل مورد نیاز یک زندگی اسلامی را برای مددجویان ایرانشهری برگزار کرده است.
تراقویی تصریح کرد: در کنار آگاهی بخشی به خانواده های زیر پوشش کمیته امداد در امر ازدواج، تحکیم و تقویت بنیان خانواده، پیشگیری از شیوع آسیب های تهدید کننده و همچنین ترغیب و تشویق آنان به امر ازدواج، این نهاد از طریق کمک های مردمی، خیران و اعتبارات جاری خود، بخشی از هزینه های ازدواج فرزندان مددجو و متقاضیان نیازمند غیر مددجو را در قالب کمک هزینه جهیزیه و ازدواج تامین می کند.
به گزارش ایرنا پنج هزار و 700 خانوار با جمعیتی بالغ بر 14 هزار نفر در ایرانشهر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.
ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.