محمدرضا ریگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد دانشگاهها و مجتمع آموزش عالی در این شهرستان بر روی امنیت پایدار منطقه تاثیر به سزایی داشته است.
وی افزود: امیدواریم با تبدیل شدن مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه به عنوان یکی از خواسته های اصلی مردم این شهرستان شاهد افزایش امنیت و ارتقای شاخص های توسعه در منطقه باشیم.
به گفته رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان در طول یک سال گذشته تلاش ها و پیگیری های زیادی برای ارتقای این مجتمع به دانشگاه انجام شده که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.
ریگی با اشاره به مشکلات عمرانی تصریح کرد: امسال رشد اعتباری در هزینه های جاری داشته ایم اما در اعتبارات عمرانی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم هرچه زودتر تامین اعتبار لازم انجام شود.
وی بیان کرد: دغدغه اصلی مجتمع آموزش عالی سراوان در کنار جذب دانشجو و جذب هیات علمی، تبدیل شدن به دانشگاه است.
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان گفت: اضافه شدن رشته های متناسب با ظرفیت های منطقه می تواند رشد و توسعه این شهرستان و کاهش بیکاری را به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: تلاش داریم مجوز 14 رشته متناسب با نیاز منطقه را در زمینه های فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه برای مجتمع آموزش عالی سراوان اخذ کنیم.
ریگی افزود: وجود داروهای گیاهی در منطقه و تاسیس شرکت های دانش بنیان موجب ایجاد اشتغال در سراوان می شود.
به گفته وی حصارکشی ضلع شرقی و جنوبی سایت جدید مجتمع آموزش عالی سراوان انجام و برای حصارکشی ضلع شمالی آن نیز اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: در مرحله نخست در بخش امور عمرانی و زیر بنایی در اطراف ساختمان های موجود در این سایت حدود 50 هکتار کار محوطه سازی انجام شده و در تلاش هستیم تا بتوانیم در مهر سال آینده بخشی از ساختمان مجتمع را به سایت جدید منتقل کنیم.
رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان بیان کرد: هم اکنون این مجتمع دارای چهار دانشکده، 19 رشته کارشناسی و 2 رشته کارشناسی ارشد با حدود 2 هزار و 500 دانشجو است که بیش از 60درصد آنان بومی هستند.
به گزارش ایرنا دانشگاههای پیام نور، آزاد اسلامی و علمی کاربردی و مجتمع آموزش عالی در شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان فعالیت آموزشی دارند.
مجتمع آموزش عالی سراوان سال 1384 در قالب دانشکده کشاورزی فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرد و هم اکنون دارای چهار دانشکده، 19 رشته کارشناسی و 2 رشته کارشناسی ارشد است.
7336**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.