به گزارش ایرنا خلیل الله صاحبدادزهی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رئیس، کارکنان و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان اظهار داشت: نام گذاری 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار نشان دهنده اهمیت فعالیت در این عرصه است.
وی افزود: خبرنگاران به نوعی مظلوم هستند زیرا تنها سلاح آنان اندیشه، فکر و قلم شان است و با توجه به داشتن رویکرد حقیقت محور در عرصه خطرناکی فعالیت می کنند.
معاون شهردار زاهدان ادامه داد: تاباندن نور بر جاهایی است که امکان فساد در آنها وجود دارد و مواجهه با نهاد قدرت مهمترین کارکرد خبرنگاران بحساب می آید.
صاحبدادزهی تصریح کرد: همواره در دنیا صاحبان قدرت تمایل کمی به پاسخگویی، شفافیت و روشنگری دارند و این خبرنگاران هستند که با یک تحلیل خبری واقعیت را به مردم نشان می دهند.
وی افزود: مردم جامعه امروز به دنبال تحلیل کوتاه از اخبار و وقایع هستند بر این اساس بیشتر به سمت مطالعه رسانه های دیجیتال می روند و رقابت جدی میان مطبوعات و این نوع رسانه ها شکل گرفته است.
به گزارش ایرنا حمید میربزرگ رئیس حوزه شهردار، غلامرضا سپهری مدیر حراست و داود ذوالفقاری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان در این دیدار معاون شهردار را همراهی کردند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 78 روز 17 مرداد را روز خبرنگار نامگذاری کرده است. این روز سالگرد شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در مزارشریف افغانستان است که سال 1377 به دلیل حمله و اشغال کنسولگری جمهوری اسلامی از سوی طالبان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران به شهادت رسید.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.