حجت السلام حمید رضا بندانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با ارجاع پرونده قتل غیر عمدی یک نفر از طایفه قنبرزهی به شورای حل اختلاف شماره 21 زاهدان برای برقراری صلح و سازش و اخذ رضایت از خانواده متهم تلاش اعضای شورای حل اختلاف در این زمینه آغاز شد.
وی ادامه داد: در این راستا به محض ارجاع پرونده در تاریخ 10 مرداد به شورای حل اختلاف با حضور امام جمعه اهل سنت زاهدان و طرفین پرونده از 2 طایفه قنبرزهی و شه بخش نشستی تشکیل شد.
حجت الاسلام بندانی افزود: با پیگیری های صورت گرفته اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را نسبت به خانواده متهم اعلام و خواستار مختومه شدن پرونده در شعبه اول کیفری سیستان و بلوچستان شدند.
وی بیان کرد: توجه به ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم در سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که تاکنون پرونده های اختلافات طایفه ای فراوانی با کمک این قشر به سازش ختم شده است.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید علاوه بر ترویج این کار خداپسندانه از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.
وی افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.