بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه سبب شده تا زمینه ساماندهی، تعمیرات و ساخت شناورها در سواحل مکران منطقه بلوچستان فراهم شود.
وی بیان کرد: کارگاه ساخت و تعمیر شناور شرکت لنج سازی جنوب می تواند خدمات به صیادان ارائه کند و موجب رضایتمندی جامعه صیادی شود.
آقایی گفت: بنادر صیادی چابهار و کنارک نقش مهمی در اشتغالزایی افراد بومی دارند و علاوه بر نقش اشتغالزایی برای جذب گردشگر نیز موثر هستند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: چابهار از قطب های صید و صیادی در کشور محسوب می شود و بیش از 930 لنج و هزار و 400 قایق مشغول صید و صیادی هستند.
وی بیان کرد: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی بهترین موقعیت را برای جابه جایی کالا و پهلوگیری بزرگترین کشتی های جهان دارد که دیگر بنادر کشور از نظر کاهش هزینه های واردات و صادرات نمی توانند با آن رقابت کنند.
آقایی افزود: بندر چابهار از لحاظ ارزش افزوده، تخفیف ها، عوارض و انبارداری قابلیت های زیادی دارد که برای هر سرمایه گذاری سودآور است.
وی تخفیف 30 درصدی در کلیه ردیف های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی های کانتینری، تخفیف 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و تخفیف 85 درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی، ارایه تخفیف پلکانی در thc (نرخ تخلیه و بارگیری) کانتینری وارده بر خطوط کشتیرانی و تخفیف 30 درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارد بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور را از جمله مزایای بندر چابهار عنوان کرد.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان تنها بندر اقیانوسی کشور و سرزمین موج و مرجان از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.
این شهرستان زیبا و ساحلی در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است و تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.