به گزارش ایرنا علی ‌اصغر پیوندی روز یکشنبه در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خشکسالی به عنوان بحرانی طبیعی همه جای کشور ایران را با اقلیم گرم و خشک فرا گرفته است.
وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی چندین ساله در سیستان و بلوچستان معیشت اغلب مردم این استان که از راه دامداری، کشاورزی و صیادی تامین می شده تحت تاثیر قرار گرفته است.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد امدادی و بشردوست زمانی وارد موضوع می شود که حیات و زندگی انسان ها به خطر افتاده باشد.
وی ادامه داد: این نهاد با توجه به خطر افتادن زندگی و جان هموطنانمان در جنوب شرق کشور وظیفه خود دانسته تمام تلاش اش را برای کمک به این مردم وفادار بکار گیرد.
پیوندی با بیان اینکه هلال احمر به دنبال حل مشکل خشکسالی نیست افزود: ما اساسا در این زمینه وظیفه ای نداریم البته چنانچه دستگاههای متولی در این رابطه با راه اندازی کمپین های آگاهی رسان از ما کمکی بخواهند به طور قطع دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: بنابر این ورود جمعیت هلال احمر به این موضوع برای حل معضل خشکسالی نیست که اساسا وظیفه ای در قبال آن ندارد بلکه کمک به آسیب دیدگان از این بحران است.
به گفته وی برای کمک به مردم آسیب دیده از خشکسالی سیستان و بلوچستان حدود 2 هزار تانکر آبرسان خریداری شده که از امروز در 502 روستای این استان در حال توزیع است.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بیش از 50 هزار بسته مواد غذایی با اعتبار افزون بر 20 میلیارد تومان برای خانواده هایی که دچار مشکلات معیشتی شده اند در حال توزیع است و کاروان های سلامت به منظور افزایش سطح سلامت مردم منطقه راه اندازی شدند.
وی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر در حد بضاعت خود وارد منطقه شده و امید است با همیاری مردم بتواند این خدمات را استمرار بخشیده و افزایش دهد.
پیوندی اظهار داشت: کمپینی که تحت عنوان نذر آب طراحی شده به دنبال این است تا با افزایش سطح مشارکت های مردمی به استمرار این خدمات کمک کند.
وی افزود: مردم ایران می توانند با ارسال عدد چهار به شماره 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان از خشکسالی در نواحی جنوب شرق کشور کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این طرح صرفا مختص سیستان و بلوچستان نیست بلکه نظیر این اقدام در بخش هایی از کرمان و خراسان جنوبی نیز مورد توجه است.
به گزارش ایرنا خشکسالی حدود 20 ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در مراسم آغاز طرح «پوشش نذر آب» در مناطق دچار خشکسالی سیستان و بلوچستان صبح امروز /یکشنبه/ وارد زاهدان مرکز این استان شد.
علی اصغر پیوندی در سفر یک روزه خود به سیستان و بلوچستان در نشست شورای ادارای استان شرکت کرد و از روند بسته بندی اقلام معیشتی در انبار پایگاه امداد و نجات زاهدان بازدید می کند.
حضور در کاروان سلامت استان مازنداران مستقر در جون آباد زاهدان، بازدید از کاروان سلامت استان تهران در ایرندگان خاش و کاروان سلامت استان آذربایجان شرقی در کورین زاهدان و روستاهای هدف توزیع سبد معیشتی از دیگر برنامه های سفر یکروزه رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به سیستان و بلوچستان است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.