غلامرضا اربابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر بروز پدیده مونسون در این مدت شاهد بارندگی های خوبی در جنوب سیستان و بلوچستان بودیم به طوری که بیشترین بارندگی با 43 میلی متر در مچان شهرستان سرباز گزارش شد.
وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی ها در سیستان و بلوچستان بویژه سال زراعی 96 - 97 این بارندگی سبب خوشحالی کشاورزان شد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان 6.2 میلیون مترمکعب آب در پی بارندگی ها و سیلاب های اخیر در پشت سدهای جنوب این استان ذخیره شده است.
اتابک جعفری اظهار داشت: براساس ثبت دستگاههای سنجش بارندگی، 10 میلیون متر مکعب میزان روان آبهای حاصل از بارندگی روزهای دوشنبه هفته گذشته تاکنون در جنوب سیستان و بلوچستان بوده که پنج میلیون متر مکعب در پشت سد پیشین(سرباز) و 1.2 میلیون متر مکعب در پشت سد زیردان(چابهار) ذخیره سازی شده است.
وی بیان کرد: ذخیره آب در پشت سدهای سیستان و بلوچستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا خشکسالی حدود 20 ساله در سیستان و بلوچستان که امسال شدت آن محسوس تر است پیامدهای نامبارکی را در بخش های مختلف کشاورزی، آب، هوا، اشتغال، بهداشت و سایر بخش های این استان کویری به دنبال داشته است.
پدیده خشکسالی 2 دهه در سیستان و بلوچستان، خشکیدن تالاب بین المللی هامون در شمال و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور، این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.