عبدالرحیم کردی در حاشیه مراسم کلنگ زنی طرح های منطقه آزاد چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج واحد تیرپارک در محور ارتباطی چابهارـ خاش ـ نهبندان ـ گناباد و مشهد مجموعاً در 20 هکتار ساخته می شود.
وی بیان کرد: با واگذاری این کامیون ها در فاز نخست500 میلیارد ریال برای آن سرمایه‌ گذاری و برای 12 هزار نفر به ‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی گفت: کلنگ زنی پروژه احداث مرکز نظارتی و ساختمان اداری مانیتورینگ محموله‌ های ترانزیتی، صادراتی و صادرات مجدد از منطقه آزاد چابهار به سمت بازارهای هدف علاوه بر توسعه حمل ونقل موجب اشتغال زیادی می شود.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با حضور مشاور رئیس ‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی طرح های تولیدی و اشتغالزایی در زمینه زیربنایی و ترانزیت، تولید و پرورش گل و میوه، تولید پوشاک و پرورش تمساح گاندو کلنگ زنی و افتتاح شد که نشان از پویایی و نشاط حضور سرمایه گذاران در این منطقه است.
وی کلنگ زنی بزرگ ‌ترین گلخانه هیدروپونیک ایران با سرمایه ‌گذاری 500 میلیون یورویی در منطقه آزاد چابهار را از طرح های بزرگ ملی عنوان کرد و افزود: در این مجتمع 120 هکتاری گلخانه‌ انواع گل، صیفی ‌جات و میوه ‌های خارج از فصل کشت می شود.
وی ادامه داد: در این مجتمع گلخانه ای با بهره‌ گیری از جدیدترین تکنولوژی و بهره‌ گیری از متخصصان اروپایی و کشور هلند محصولات مورد نظر تولید و پرورش داده می شود.
وی اشتغال سه هزار نفری در این مجموعه گلخانه ای را یکی از امتیازات برای حل قسمتی از مشکلات اشتغال عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: کلنگ احداث مرکز پرورش تمساح با هدف جلوگیری از انقراض نژاد بومی تمساح پوزه‌ کوتاه و راه ‌اندازی صنایع مرتبط با آن از دیگر طرح های مهم است که با50 میلیارد ریال سرمایه گذاری در پنج هکتار اجرا می شود.
وی به کلنگ زنی احداث مجتمع تولیدی مواد غذایی و پوشاک با عنوان سپید پلاست و افتتاح واحد تولیدی پلاستیک، دوخت و بسته‌ بندی اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی توسط سرمایه گذار کشور پاکستانی انجام ‌شده است.
به گزارش ایرنا مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عصر دیروز سه شنبه وارد چابهار شد و مورد استقبال مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.
بانک در این سفر 2 روزه علاوه ‌بر افتتاح و کلنگ‌ زنی برخی طرح های بزرگ ملی، در نشست های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار آخرین مشکلات و مسائل این منطقه را مورد بررسی قرار می دهد.
منطقه آزاد چابهار با گستره 14 هزار هکتار از سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده است.
شهرستان 283 هزار نفری چابهار در کرانه دریای عمان(مکران) به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.