مرتضی بانک سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار با راه اندازی طرح های تولیدی در زمینه افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال موفق بوده است.
وی به استقرار کارخانه های بزرگ فولاد و پتروشیمی در چابهار اشاره کرد و افزود: تاسیس و راه اندازی کارخانه ها و کارگاههای بزرگ و کوچک می توانند هزاران شغل در سیستان وبلوچستان ایجاد کنند و موجب رونق و توسعه شوند.
مشاور رئیس جمهوری الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد و افزایش محدوده منطقه آزاد را از فرصت های مهم برای توسعه و آبادانی این منطقه محروم عنوان کرد.
بانک ادامه داد: راه اندازی کارخانه تولید پلاستیک که همه تولیدات آن صادرات محور است می تواند مشکل اشتغال نیروهای بومی را رفع کند.
وی تصریح کرد: ایجاد 120 هکتار گلخانه با 500 میلیون دلار سرمایه گذاری در این منطقه می تواند به افزایش تولید محصولات گلخانه ای و صادرات آن منجر شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: پارک لجستیک برای سه هزار کامیون طراحی شده است که می تواند کالاهای ورودی به بنادر شهید بهشتی و کلانتری را به سراسر کشور حمل و صادر کند و موجب اشتغال بیش از 12 هزار نفر شود.
معاون رئیس جمهوری پرورش تمساح (کروکدیل) در منطقه آزاد چابهار را از طرح های مهم برای اشتغالزایی، افزایش گردشگر و توسعه این منطقه عنوان کرد و گفت: برای این طرح بزرگ 50 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی فعالیت صنایع و طرح های تولیدی در منطقه آزاد چابهار را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و راه اندازی سریعتر پتروشمی و فولاد را خواستار شد.
به گزارش ایرنا دبیر شورایعالی مناطق آزاد روز سه شنبه سفر 2 روزه ای را به ‌منظور افتتاح و کلنگ‌ زنی طرح های بزرگ ملی، نشست تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران منطقه آزاد چابهار آغاز کرده است.
منطقه آزاد چابهار از سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با مناطق آزاد کیش و قشم در زمینی به گستره 14 هزار هکتار اجرایی شده و آغاز به کار کرده است.
شهرستان 283 هزار نفری چابهار در کرانه دریای عمان، با شهرستان های نیکشهر، قصرقند، کنارک، سرباز و کشور پاکستان همسایه است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.