به گزارش ایرنا عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه درحاشیه بازدید از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید از این طرح مهم به منظور بررسی مشکلات و کمک به رفع آنها در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی به نقل از مجری طرح افزود: این طرح با افزون بر 65 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.
وزیر کشور ادامه داد: هم اینک از 17 ایستگاه پمپاژ طرح 14 ایستگاه آماده بهره برداری است.
وی گفت: با توجه به اینکه زیر ساخت های طرح برای 150 هزار هکتار زمین از دشت سیستان آماده شده اما آبدهی به 46 هزار هکتار در اولویت قرار دارد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: امیدواریم این طرح برای بهره برداران بخش کشاورزی شمال سیستان و بلوچستان مثمرثمر باشد.
به گزارش ایرنا وزیر کشور در سفر یک روزه به شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان از بازارچه مرزی تخت عدالت، منطقه ویژه رامشار و محدوده منطقه آزاد سیستان بازدید می کند.
همچنین شرکت در نشست با معتمدان شهرستان زهک، نشست بررسی مشکلات سیستان با حضور معاونان وزرا و شرکت در شورای اداری سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های سفر وزیر کشور و هیات همراه به این استان است.
معاون آب و خاک و مدیر کل دفتر بحران وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، معاونان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، استاندار جمعی از مسئولان دستگاههای اجرایی استان وزیر کشور را در این سفر همراهی می کنند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
3213**7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.