رحیم بخش ریگی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم شهرداری سراوان از این رقم بالغ بر چهار میلیارد تومان بوده است.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ مالیاتی در جامعه تصریح کرد: در این زمینه باید با همکاری رسانه ها، علما و سایر قشرهای مردم فرهنگ سازی لازم انجام شود.
رئیس امور حسابرسی مالیاتی سراوان بیان کرد: در سالهای اخیر شاهد راه اندازی طرح ها و پروژه های زیادی در منطقه بوده ایم که در این بین نقش مالیات و سهم آن بسیار حایز اهمیت بوده است.
ریگی نژاد مالیات بر ارزش افزوده را هم اکنون 9 درصد ذکر کردو گفت: سه درصد این سهم به حساب دهیاری ها و شهرداری ها واریز تا برای توسعه، عمران و آبادانی شهری و روستایی هزینه شود و 6 درصد باقی مانده به حوزه سلامت و درمان اختصاص می یابد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مالیات یک فریضه است؛ از مردم خواست در پرداخت مالیات مشارکت داشته باشند تا شاهد آبادانی و رونق ایران اسلامی باشیم.
رئیس امور حسابرسی مالیاتی سراوان گفت: بسیاری از مردم همچنان بر باور نادرست گذشته هستند و دریافت مالیات را نوعی پول زور تلقی می کنند این در حالیست که در آمدهای دریافتی از مالیات موجب تولید، اشتغال، ساخت پروژه های زیربنایی آموزشی و بهداشت و درمان در مناطق کمتر توسعه یافته می شود.
به گزارش ایرنا 16 لغایت 22 تیرماه هفته فرهنگ مالیاتی نامگذاری شده است.
7336 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.