صاحبگل صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان نیکشهر بیش از 141هزار نفر جمعیت در سه نقطه شهری و 395 روستا دارد که همه آنها با مشکل کم آبی مواجه هستند.
وی بیان کرد: این شهرستان حدود 20 سال با خشکسالی شدید مواجه بوده به طوری که بیش از 90 قنات آن خشک و میلیاردها تومان به کشاورزی، آب شهری و رستایی خسارت وارد کرده است.
وی بیان کرد: در شهرستان نیکشهر فقط یک سد به نام خیرآباد با ظرفیت 27 میلیون مترمکعب در حدود هفت کیلومتری بالادست این شهر وجود دارد که هم اینک در حد یک میلیون مترمکعب آب دارد.
صالحی گفت: آب در شهرهای نیکشهر، اسپکه و بنت جیره بندی شده است و بیش از 150 روستا با تانکر آبرسانی سیار می شوند.
وی مطالعه و انتقال آب دریا به نیکشهر را خواستار شد و افزود: مرکز این شهرستان تا دریا 110 کیلومتر فاصله دارد.
وی بر اجرای شبکه آبرسانی، تخصیص اعتبار برای حل مشکلات ناوگان آبرسانی سیار و افزایش تانکرها، تامین 100 کیلومتری لوله برای بازسازی و انتقال آب از چشمه ها، بهسازی بیش از 200 قنات و جبران خسارت های خشکسالی تاکید کرد.
فرماندار نیکشهر بر اجرای سامانه آبیاری تحت فشار در زمین های کشاورزی، مطالعه و ساخت حداقل پنج سد در چهار بخش شهرستان، تامین اعتبار برای چهار مجتمع آب روستایی، کف شکنی و لایروبی بیش از 30 چاه آب آشامیدنی شهری و روستایی تاکید کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر دارای 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت، 141 هزار نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش مرکزی، بنت، لاشار و آهوران، سه شهر نیکشهر، اسپکه و بنت و 11 دهستان است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.