امان الله طوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گوشت مرغ تولیدی در مرغداری های خاش علاوه بر این شهرستان در بازار مصرف شهرهای دیگر سیستان و بلوچستان نیز عرضه می شود.
وی افزود: هم اینک در خاش 38 واحد مرغداری فعال با تولید 20 هزار قطعه مرغ وجود دارد.
وی ادامه داد: بزودی شمار واحدهای فعال مرغداری در خاش به 42 مورد می رسد.
وی گفت: خاش تنها شهرستان در سیستان و بلوچستان بحساب می آید که به دنبال ایجاد واحدهای تولید جوجه یک روزه، مرغ تخم گذار و کارخانه خوراک طیور است و کشتارگاه طیور و واحدهای پرشمار مرغداری دارد و چرخه تولید گوشت مرغ خود را تکمیل می کند.
مدیر جهاد کشاورزی خاش اظهار داشت: ساختمان کارخانه تولید جوجه یک روزه این شهرستان 100 درصد به اتمام رسیده و کار خریداری دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز آن با اعتبار 85 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و مشارکت ویژه دولت در مساله پرداخت تسهیلات انجام شده و با همت همین سرمایه گذار واحدهای دیگری در دست اقدام و اجراست.
طوقی ادامه داد: در این واحد سالانه افزون بر 16 میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید و عملا نیاز مرغداری‌ های خاش و دیگر شهر‌های سیستان و بلوچستان در این رابطه تامین می ‌شود.
به گفته وی حدود 230 خانوار روستایی برای اجرای این طرح بزرگ تولیدی مشارکت دارند.
وی افزود: کشتارگاه طیور خاش نیز به منظور کشتار و بسته بندی مرغ در دسترس مردم است و روزانه بخش بزرگی از نیاز مردم استان را تامین می کند.
به گزارش ایرنا افزون بر 700 نفر به طور مستقیم از راه تولید، عرضه و فروش گوشت مرغ در شهرستان خاش روزی خود و خانواده شان را به دست می آورند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.