به گزارش ایرنا مردم مومن شهر میزبانان ولایت با حضور گسترده خود در سطح مساجد و اماکن مذهبی با برپایی آئین های معنوی با خالق هستی راز و نیاز و مناجات کردند.
شب زنده داران ایرانشهری با قرائت دعاهای ویژه شب قدر بویژه خواندن دعای ˈابوحمزه ثمالیˈ و ˈجوشن کبیرˈ و ریختن اشک توبه و انابه از درگاه ایزدمنان خواستار آمرزش گناهان شدند.
برگزاری آیین ویژه بر سرگذاری قرآن و واسطه کردن 14 معصوم (ع)، ادای نمازهای 100 رکعتی و خواندن زیارات مخصوص این شب از دیگر اعمالی بود که شب زنده داران شب احیای نوزدهم به آن پرداختند.
همچنین مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) به مناسبت سالگرد ضربت خوردن نخستین امام شیعیان جهان با مرثیه سرایی زلال اشک های دوستداران حضرتش جاری کردند.
امام جمعه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به فضایل شب قدر گفت: آمرزش گناهان از ویژگی‌های شب قدر است.
حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی افزود: خداوند متعال شب های قدر را برای توبه کردن و نجات از آتش دوزخ تعیین کرده است و در این شب ها باید با تضرع و دل های شکسته از خداوند طلب آمرزش کرد.
وی بیان کرد: شب های قدر بهترین فرصت برای بازگشت به سمت خدا و رسیدن به قرب الهی است و باید این فرصت را با همه توان قدر بدانیم.
وی گفت: تقدیر هر انسانی در شب قدر رقم می خورد و شایسته است از درگاه معبود ، عاقبت به خیری را در این شب ها طلب کنیم و همچنین سیره مولای متقیان را در زندگی خود پیاده کنیم.
به گزارش ایرنا شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.
نخستین شب قدر مصادف با ضربت خوردن اولین امام و پیشوای شیعیان جهان حضرت علی(ع) است؛ امام همامی که با رفتار و منش پیامبر گونه اش الگو و سرمشق حق طلبان و عدالت پیشگان جهان است.
امام علی(ع) در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری قمری در مسجد کوفه به دست عبدالرحمن بن ملجم مرادی ضرب خوردند و در شب 21 همان ماه به شهادت رسیدند.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.