به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلام رضا دهقان روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش با تاکید بر اینکه بر حسب نیازهای جامعه و کمک به ترویج ارزشهای اسلامی و فرهنگ بومی منطقه باید فعالیتهای فرهنگی بیش از پیش افزایش یابد، از انجام برخی حرکات ضد امنیتی و اجتماعی مانند تیراندازی در آیین های عروسی و جشن و شادی و همچنین وقوع برخی سرقت ها گلایه و انتقاد کرد.
وی افزود: برخی از کارها و بی انضباطی و بی قانونی ها مانند فعالیت در جایگاههای سوختی و شلوغ بودن صف های بنزین و گرانی ها و غیره آسیب های زیادی به جامعه وارد کرده است.
وی اهمیت تشکیل به موقع نشست های شورای فرهنگ عمومی به صورت ماهانه و تلاش برای رفع نگرانی ها و دغدغه های مردم و برخورد قانونی با متخلفان و هنجارشکنان و تقویت روح تعاون و فرهنگ سازی را مورد تاکید قرار داد.
امام جمعه خاش توجه به شعار سال و حمایت از کالاهای ایرانی و ارائه راهکار برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و بررسی آسیب ها و هنجارهای اجتماعی و مقابله با خرید و فروش مشروبات الکلی و مواد مخدر و تهاجمات فرهنگی و ساماندهی فعالیت ها و توجه به سبک زندگی اسلامی و انجام کارهای فرهنگی در شهرستان خاش را در جلسات شورای فرهنگ عمومی خواستار شد.
حجت الاسلام دهقان بیان کرد: اسلام بر ایمان و تقوا تاکید دارد و باید روح تقوا و ایمان و عدالت ورزی و احترام به حقوق افراد و رعایت حقوق زن و مرد و با نشاط کردن خانواده ها در زندگی فردی و اجتماعی وجود داشته باشد تا جامعه پاک و سالم باشد و اجتماع از آسیب ها حفظ شود.
امام جمعه خاش ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی به صله ارحام و تقویت ارتباط خویشاوندی، خدمت به محرومان، کمک به حل مشکلات اقشار نیازمند، کسب روزی حلال، قناعت و اطعام ایتام و مستمندان نگاه ویژه ای وجود دارد که به دنبال آن افراد و خانواده ها سالم و بانشاط خواهند بود و جامعه ایده آل شکل می گیرد.
محمد احمدی بولاغ معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خاش هم گفت: توجه به فرهنگ و مقوله های فرهنگی سبب ارتقای شاخص های خدمات و پویا شدن جامعه می شود.
وی اهمیت توجه به نیازهای فرهنگی و تفریحی خانواده ها و برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را مورد تاکید قرار داد.
احمدی تاکید کرد: تعامل دستگاههای اجرایی برای برگزاری برنامه های موفق فرهنگی و هنری لازم است.
وی با تاکید بر برگزاری همایش ها و جشنواره های فرهنگی و هنری در این شهرستان، سبک زندگی اسلامی و نقش آن در تحکیم ارتباطات خانوادگی و اجتماعی را عاملی موثر برای کاهش دادن مشکلات و آسیب های اجتماعی عنوان کرد.
احمدی حضور مدیران در جلسات و برگزاری آن طبق برنامه زمان بندی را متذکر شد.
سرهنگ احمد مهرابیان جانشین فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز گفت: سپاه پاسداران در راستای روشنگری، بصیرت افزایی و توسعه فعالیت های فرهنگی به مباحث سبک زندگی اسلامی نگاه ویژه ای دارد که برنامه های آموزشی و توجیهی و اجرای پروژه های آموزشی و محرومیت زدائی و پاسخگوئی به مردم از جمله آنهاست.
سرهنگ احمد سنگبری جانشین فرماندهی انتظامی خاش نیز گزارشی از اقدامات انتظامی و کاهش سرقت ها و موارد جرم ارائه داد.
بهزاد بهادری رئیس شورای شهر خاش اهمیت توجه به آموزش خانواده ها و بررسی آسیب ها و استفاده درست فرزندان از تلفن همراه و اینترنت و فضای مجازی و بالا بردن آگاهی ها و علم استفاده از امکانات نوین را متذکر شد.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش از ساماندهی دکه ها که با مجوز مطبوعاتی و فرهنگی فعالیت می کنند خبر داد و گفت: شناسنامه دار کردن دکه ها مورد توجه شهرداری است اما در زمینه فعالیت «گیم نت ها و قلیان سراها» با هدف کنترل فرزندان باید نظارت ها پر رنگ تر شود.
منصور ایرندگانی مدیر کمیته امداد خاش هم نقش شورای فرهنگ عمومی را برای کمک به حل مشکلات محرومان و توسعه فرهنگ زکات و غیره مهم ارزیابی کرد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری دیگر از مسئولان شهرستان خاش نیز به بیان مشکلات و دیدگاههای خود در حوزه های کاری شان پرداختند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.