سید رضا موسوی گیلانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افت قند خون، کاهش تمرکز و پایین آمدن توان و کارایی در طول روز از حذف وعده سحری ناشی می شود بنابر ورزشکاران نباید این وعده را حذف کنند.
وی افزود: بهتر است در وعده سحر، غذایی معادل شام که شامل کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات، برنج، نان، ماکارونی و سیب زمینی، همچنین ماست و مواد فیبردار مانند انواع میوه و سبزی است به سبب تاثیر در حفظ کارایی بدن مصرف شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به زمان انجام تمرینات ورزشی در زمان روزه داری ادامه داد: فعالیت های ورزشی در این ماه پر خیر و برکت باید در زمانی از روز انجام شود که عضلات، قلب و سایر بافت های بدن دسترسی کافی به مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشند و تمرین کردن در شرایط گرسنگی می تواند منجر به کاهش توان ورزشی ورزشکار شود.
وی گفت: انجام حرکات ورزشی سنگین موجب از دست دادن نمک، آب زیاد و ضعف شدید ورزشکار می شود بنابر این باید تمرینات سبک تر در این ماه انجام دهند.
مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: مناسب ترین ورزش در ماه رمضان شنا و پیاده روی در ساعات بعد از افطار است.
موسوی گیلانی تصریح کرد: انجام ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی جلوگیری کرده و سوخت و ساز بدن را تسهیل می کند و ورزشکاران باید با یک برنامه غذایی غنی، انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت های ورزشی و حفظ ساختار بدنی در این ماه بدست آورند.
وی تاکید کرد: بهترین زمان برای انجام ورزش 2 ساعت پس از افطار است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.