عیسی شاهرودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بچه ماهی در 44 باب استخر بتنی و خاکی شهرستان زهک رها سازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.
وی افزود: همچنین یک میلیون قطعه لارو ماهی به منظور وزن رسانی با هدف تغییر رویکرد و فعال کردن بخش خصوصی در تامین بچه ماهی میان پرورش دهندگان زهک توزیع شد.
وی تصریح کرد: بیشتر بچه ماهی های رها سازی شده از نوع کپور و آمور(شیرماهی ) هستند.
وی ادامه داد: معمولا پنج گونه ماهی کپور معمولی، آمور(شیر ماهی )، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای پرورش ماهی در این منطقه پرورش داده می شوند.
رئیس شیلات زهک گفت: نگهداری کپور و آمور(شیرماهی) به راحتی انجام می شود چون ماهی آمور علف خوار و ماهی کپور با نفوذ در گل و لای کف استخر تغذیه می کند.
شاهرودی اظهار داشت: ماهی فیتوفاگ و بیگهد از موجودات شناوری که در استخر وجود دارند که معمولا سبز رنگ و قابل مشاهده نیستند تغذیه می کنند.
وی با اشاره به بازار فروش ماهیان گفت: بیشتر ماهی های پرورشی این استخرها در بازار زهک و روستاهای اطراف این شهرستان عرضه می شود.
وی بیان کرد: برای جبران خسارات وارده از تلفات ماهی، شیلات به تمام پرورش دهندگان ماهی توصیه می کند استخرهای پرورشی خود را بیمه کنند.
به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان و همسایگی کشور افغانستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
شهر زهک مرکز شهرستان زهک در 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.
3213**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.