مدیر پیشگیری‌های امنیتی و وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان گفت: سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی در سال جاری در سیستان و بلوچستان هوشمند می شوند.

غلامرضا باغ شیرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن تاکید بر ضرورت ساماندهی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی تأکید کرد و گفت: زاهدان شهری با 146 هزار نفر جمعیت دانش آموزی و 70 هزار متقاضی سرویس دانش آموزی است که سهم عمده‌ای از جمعیت شهر را تشکیل داده و در ساعات بخصوصی عدم مدیریت این حجم از جمعیت، منجر به بروز معضلات ترافیکی در برخی معابر و شریان های شهری می شود. 

وی خاطرنشان کرد: می توان با برخی ملاحظات مدیریتی بخش اعظمی از این معضلات را مدیریت کرد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید در فرایند تحقق آئین نامه اجرایی موضوع مواد 2 و 12 و تبصره 87 قانون نظام صنفی نهایت کمک و نظارت خویش را به عمل آورده و این اهمیت درحوزه کسب و کارهای تعامل محور مانند ناوگان ایاب و ذهاب درون شهری اضافه شود. 

وی خاطر نشان کرد : راه اندازی کسب و کار مجازی توسط متقاضیان باید مطابق چک لیست های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام شود و مکانیزم های دریافت انتقادات و پیشنهادات در سامانه های مربوطه مدنظر قرار گیرد.

باغ شیرین با تأکید بر ضرورت ارتقای شاخص های امنیت روانی شهروندان در سفرهای درون شهری، افزود: ایجاد بستر شکل گیری مسافرت های ایمن درون شهری با استفاده از خودروی ایمن، وجود رانندگان قانونمدار و پیوست های اقتصادی و مقرون به صرفه، از حق تمامی مردم است و نهادهای متولی در این خصوص وظایف قانونی دارند.

 مدیر پیشگیری های امنیتی و وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: متأسفانه شکایات، انتقادات و بعضاً پرونده های واصله در محاکم قضایی در چهارچوب وسایط نقلیه ی عمومی  درون شهری طرح موضوع می شود که بروز تعداد محدودی از این شکایات نیز می تواند عواقب نامطلوبی در احساس‌امنیت ایجاد کند، لذا پیگیری پیوست‌های انتظامی و ترافیکی و نظارات مستمر محسوس و نامحسوس مجموعه اتحادیه آژانس های درون شهری، معاونت حمل و نقل شهرداری و دستگاه انتظامی از اقدامات اجتناب ناپذیر این حوزه است.

باغ شیرین در پایان گفت:قرار است در سال جاری به همّت سازمان  دانش آموزی استان و در بسترسامانه GPS ، ساعات ورود و خروج دانش آموز به مدارس و کیفیت تردد در مسیر منزل به مدارس از سوی راننده به صورت برخط توسط والدین نظارت شود که این امر علاوه بر ساماندهی‌معضلات ترافیکی شهر در ارتقای امنیت روانی و پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی محتمل موثر ارزیابی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.