مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: با تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی 261 روستایی جنوب استان، 200 روستای بلوچستان از نعمت آب بهره مند می شوند .

عبدالاحد ریکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در این باره اظهار داشت: این مجتمع آبرسانی 261 روستای شهرستان های قصرقند و چابهار را تحت پوشش قرار می دهد و منبع تامین آب این مجتمع آب های پشت سد زیردان است.

وی افزود: خطوط انتقال این پروژه رو به پایان است و بخش عظیمی از کار انجام شده و تنها 3.5 کیلومتر از نقطه اتصال این پروژه باقی مانده و تا پایان تیرماه جاری به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان عنوان کرد: ادامه مسیر لوله‌گذاری برای اتمام این پروژه، راحت‌تر از لوله گذاری‌های اولیه است و بزودی به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: پس از اتمام این پروژه 200 روستا از نعمت آب بهره مند می‌شوند و از آب پشت سد استفاده خواهند کرد. 

ریکی با بیان اینکه تکمیل تصفیه خانه برای استفاده از این آب در دستورکار است، خاطرنشان کرد: یک سوم ظرفیت را امسال وارد طرح می کنیم تا هم از زمان و آب های سطحی استفاده بهینه شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خاطرنشان کرد: درحال حاضر آب مورد نیاز روستاهای قصرقند و چابهار با تانکر تامین می شود و امیدواریم تا پایان سال مجتمع آبرسانی به 261 روستا تکمیل شود.

وی افزود: این پروژه 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و‌ طبق هدف گذاری ها در نظر داریم این مبلغ را در سال جاری تامین کنیم .

ریکی اذعان داشت: پس از راه‌اندازی پروژه آبرسانی به 261 روستا، شاخص شهرستان چابهار 37 درصد افزایش خواهد یافت.

ریکی با بیان اینکه پس از اتمام پروژه، مدیران، دهیاری و شورای روستا برای واگذاری انشعاب وارد عمل می‌شوند، عنوان‌کرد: پس از راه‌اندازی پروژه، تمام‌متقاضیان دریافت آب باید برای دریافت انشعاب آب، میانگین مبلغ 190 هزار تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.