به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: خروج از برجام نشان داد که مشکل آمریکا با ایران بر سراستراتژیک و ژئوپلیتیکی نیست بلکه مساله کلان ایدئولوژی است به طوری که این کشور با مذهب و دین حاکم بر ایران که اسلام ناب محمدی (ص) است مشکل دارد که رهبر معظم انقلاب بعد از خروج این کشور از برجام به صراحت پاسخ آنان را دادند.
امام جمعه زاهدان با بیان اینکه خارج شدن آمریکا از برجام برای آن کشور آثار منفی نظیر شکاف بیشتر با کشورهای اروپایی در پی دارد افزود: ترامپ به دلیل دست دوستی دادن با اسرائیل و عربستان در این معاهده همه شرکای اروپایی خود را نادیده گرفت به طوری که موجب ناراحتی شدید آنان از خود شد.
نماینده مقام معظم هبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: همچنین این اقدام سبب ایجاد دو دستگی در خود آمریکا شد به طوری بسیاری از نخبگان، مسئولان سابق امنیت و دولت قبل این کشور نسبت به آن اقدام نابخردانه ترامپ واکنش شدید نشان دادند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: تعمیق عمومی بی اعتمادی ملت ایران به سیاست های آمریکایی زیان دیگری است که در این اقدام مورد توجه آمریکاست.
امام جمعه زاهدان پیش بینی ناپذیری پاسخ ایران به این حرکت ترامپ را از دیگر نتایج این اقدام زشت دولت آمریکا ذکر کرد و افزود: از افتخارات آمریکایی در سیاست خارجی، پیش بینی کردن رفتار رقبای خود بود به طوری که سعی می کنند زمین بازی را به نوعی طراحی کنند که قدرت عمل را از دست ندهند اما همچون گذشته در رابطه با عکس العمل ایران گیج است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دولت آمریکا این بار نیز همچون گذشته در سیاست توطئه گرانه خارجی خود علیه ایران با شکست روبه رو خواهد شد.
امام جمعه زاهدان افزود: خروج برجام از سوی آمریکا برای ایران درسی از اقدامات منفی نظیر تشدید تحریم به همراه دارد اما نکات مثبت فراوانی نظیر تقویت ساختار بی اعتمادی درون کشور به سیاست های غرب به سردمداری آمریکا و مشخص شدن مواضع این کشور با ایدئولوژی این نظام الهی را به همراه داشت که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آمریکایی ها از این که ما ایرانی هستیم و مانند عربستان مسلمانی را یدک بکشیم با ما مخالف نیستند بلکه مخالفت آنان با اسلام ناب محمدی(ص) است که به برکت انقلاب اسلامی بازسازی و امروز به عنوان یک قدرت جهانی در تمام دنیا درحال گسترش است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به حمله متقابل و قدرتمندانه پنجشنبه شب دولت سوریه علیه اسرائیل گفت: این اقدام ارتش سوریه زهر چشمی به متجاوزان کشورش بود.
رسانه‌های مختلف بامداد پنجشنبه (20 اردیبهشت 97) گزارش دادند، رژیم صهیونیستی با حملاتی شهر «البعث» در شمال استان قنیطره سوریه را هدف قرار داده است، اقدامی که واکنش راکتی از خاک سوریه را به شهرک نشینان صهیونیست در سرزمین های اشغالی در پی داشت.
امام جمعه زاهدان مسجد را نماد وحدت مسلمانان ذکر کرد و افزود: مساجد باید محلی برای انجام فعالیت های مختلف مسلمانان قلمداد شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور نیز در بین خطبه های نماز جمعه زاهدان بر تکیه برتوان داخلی و گسترش فرهنگ قرض الحسنه تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه اهمیت اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب همه افراد باید در این مسیر تمام تلاش خود را بکار گیرند.
محمدحسین حسین زاده بر تقویت روحیه تعاون در کشور تاکید کرد و افزود: می توان با گسترش روح همکاری و همیاری از طریق تعاون و تامین مالی وام های قرض الحسنه در مسیر اقتصاد مقاومتی گام های ارزنده ای برداشت.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.