به گزارش ایرنا محمد نعیم امینی فرد روز پنجشنبه در بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ظرفیت های بسیار زیادی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اقوام و مذاهب مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت ها در زمینه حفظ وحدت و همبستگی بهره برد.
وی بیان کرد: اصل 12 قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ظرفیت های بسیار خوبی را در اختیار اهل سنت قرار داده است.
وی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه جهات به ویژه حقوق ملت ظرفیت های خوبی دارد.
وی افزود: پیوستگی و همبستگی اهل سنت در مبارزات صد سال گذشته ملت ایران بی نظیر بوده است.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اهل سنت در جنگ تحمیلی دین خودشان را به ایران اسلامی به خوبی ادا کردند به طوری که کوچکترین شهید دوران دفاع مقدس سبیل اخلاقی از اهل سنت سیستان و بلوچستان است.
امینی فرد اظهار داشت: شیعه و سنی در کنار یکدیگر به فکر اعتلای انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: وحدت شیعه و سنی در این استان زبانزد خاص و عام است.
باقر کرد اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی، بزرگترین سرمایه سیستان و بلوچستان است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با رویکرد جهشی به سمت پیشرفت و ترقی حرکت می کند.
وی افزود: هم اینک پروژه های بسیار زیاد عمرانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که در آینده ای نه چندان دور سبب ترقی زندگی مردم این استان خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کلید برطرف کردن مشکلات جامعه در دستان علما، اندیشمندان و فضلاست.
دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت نیز در این همایش گفت: مبارزه با اژدهای جهل و نادانی و نفس اماره از مهمترین ماموریت های پیامبران و ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام حسین جوشقانیان اظهار داشت: علما و اندیشمندان اسلامی باید مردم را نسبت به اژدهای جهل و نادانی و نفس اماره آگاه کنند زیرا تمام مشکلات ناشی از این 2 مورد است.
وی عمل کردن به دستورات قرآنی را برای مسلمانان مهم ذکر کرد و افزود: تمام مصائب و مشکلات جهان اسلام فاصله گرفتن از تعالیم قرآنی است.
وی بیان کرد: مسلمانان برای رهایی از مشکلاتی که گرفتار آنها هستند باید به قرآن تمسک جویند و این کتاب آسمانی را قرائت کنند.
دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت گفت: اهل سنت ایران افزون بر 6 هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند.
حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: جامعه اهل سنت پای ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده اند و از ارزش های آن دفاع می کنند.
وی بیان کرد: دشمنان قسم خورده ما به دنبال این هستند تا ایمان، شجاعت، ایستادگی، باور و اعتقادات شیعه و سنی را از آنان بگیرند تا از این طریق به خواسته های نامشروح خود برسند.
وی افزود: انقلاب اسلامی توانست شیعه و سنی را به خوبی با یکدیگر متحد کند به طوری که در این منطقه پر تلاطم ایران امن ترین کشور است.
وی تصریح کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمان هستند که خوشبختانه همیشه شکست خورده اند.
دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت گفت: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد تا اسلام را از بین ببرد.
حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر در کشورهای عراق و سوریه با داعش مبارزه کردند.
به گزارش ایرنا 186 نفر از مردان و 197 نفر از بانوان در بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان که از صبح امروز آغاز شده و تا شامگاه امشب ادامه دارد به درجه مولوی و فاضله نائل می شوند.
همچنین 60 قاری و حافظ قرآن مدارک خودشان را دریافت می کنند.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.