به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان با قدردانی از همکاری خوب مردم سیستان و بلوچستان با پلیس در مبارزه با جرایم اظهار داشت: امسال وقوع سرقت در استان 12 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی افزود: 90 درصد جرایمی که در سیستان و بلوچستان رخ می دهد توسط ماموران پلیس کشف می شود.
وی گفت: اعضای 39 باند سارقان حرفه ای، 12 باند سارقان به عنف و 30 باند سرقت مسلحانه امسال در استان شناسایی و دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: سرقت های مسلحانه در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش داشته که از ابتدای 6 ماهه دوم تا کنون با همکاری خوب مردم این آمار سیر نزولی پیدا کرده و به 9 درصد رسیده است.
وی گفت: امسال 100 میلیارد ریال کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 44 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین 122 باند قاچاق کالا در این مدت دستگیر شدند که از جمله آن کشف 300 دستگاه تانکر حامل سوخت قاچاق بوده است.
سردار قنبری افزود: بیش از 27 هزار عملیات توسط ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در رابطه با برخورد با باندهای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و غیره امسال انجام شده است.
وی گفت: دستگیری 109 شرور از دیگر فعالیتهای امسال انتظامی استان است که در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: دستگیری گروههای معاند 39 درصد کاهش داشته که نشان دهنده اقتدار نیروها و عدم موفقیت این گروهها برای ورود به خاک ایران اسلامی در سیستان و بلوچستان است.
**125 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 125 تن مواد مخدر در استان کشف شده که در مقایسه با سال گذشته 6 درصد افزایش را نشان می دهد.
سردار قنبری افزود: هفت هزار و 999 نفر معتاد متجاهر در این مدت در استان دستگیر و به کمپ های ترک اعتیاد منتقل شدند.
وی اظهار داشت: پنج هزار و 604 عملیات در حوزه مواد مخدر امسال در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.