مسعود قائنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس اعلام دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت این پایگاه بر مبنای سیاست‌های کلی نظام به ویژه سیاست های نظام اداری ابلاغی رهبر معظم انقلاب، منشور حقوق شهروندی، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و آیین نامه های مرتبط با قانون، سیاست های کلان دولت برای شفاف سازی اطلاعات و سرمایه گذاری در بخش های مختلف این حوزه در اختیار عموم مردم قرار می‌ گیرد.
وی ادامه داد: تا قبل از راه اندازی این پایگاه، عموم مردم برای دستیابی به این اطلاعات نیاز به مراجعه حضوری به بخش های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح ستاد و یا سازمان های استانی داشتند.
وی افزود: از آنجایی که برای شفاف سازی و تسهیل دسترسی به اطلاعات، پایگاه ظرفیت های تولید و تجارت به صورت داده های تجمیع شده تمامی بخش ها در پورتال وزارت راه اندازی شده لذا قابلیت دسترسی به اطلاعات بدون مراجعه و حضور در بخش های مختلف؛ برای عموم ذینفعان فراهم شده است.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در این پایگاه داده های مرتبط با مجوزهای صنعتی، معدنی و صنفی قابل دریافت بوده و به زودی داده های مرتبط با کارت های بازرگانی نیز منتشر و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: دسترسی به این پایگاه از طریق پرتال وزارت صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.mimt.gov.ir بخش اطلاعات و آمار امکان پذیر است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.