دکتر مهدی طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مادران در مراجعه خانه به خانه مراقبان و داوطلبان سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در قالب اجرای کمپین حامیان سلامت مادران باردار شناسایی شدند.
وی افزود: این مادران شناسایی شده تا آن لحظه از بارداری به پایگاههای سلامت مراجعه نکرده بودند.
وی تصریح کرد: کمپین حامیان سلامت مادران باردار با شعار 'توسعه همه جانبه در گرو سلامت مادران' و با هدف ارتقای سلامت مادران باردار و شناسایی به موقع بارداری های پرخطر برای ارائه خدمات مورد نیاز از اوایل دی ماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه اندازی شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: از آغاز فعالیت کمپین حامیان سلامت مادران باردار به همت تیم ها، داوطلبان و مراقبان سلامت، شمار زیادی مادر با تشخیص بارداری پرخطر شناسایی شدند که با تشکیل پرونده اقدامات مراقبتی لازم به آنان ارائه می شود.
دکتر طباطبایی خاطرنشان کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال کودکان زیر پنج سال در هفته نخست اسفند، همکاران مراقب سلامت، بهورزان و داوطلبان سلامت زاهدان از فرصت مراجعه خانه به خانه استفاده کردند و 844 مادر باردار نیازمند مراقبت سلامت را مورد شناسایی قرار دادند.
وی تاکید کرد: فعالیت کمپین حامیان سلامت مادران باردار با قوت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه خواهد یافت و تلاش داریم با اجرای برنامه های مختلف شاهد مرگ هیچ مادر بارداری در استان نباشیم.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.