به گزارش ایرنا عباس پالاش روز یکشنبه در آستانه روز بزرگداشت شهدا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به ازای هر هزار و 241 نفر در سیستان و بلوچستان یک شهید داریم.
وی بیان کرد: 146 شهید در سیستان و بلوچستان تنها در ماه های اسفند به شهادت رسیدند.
وی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان مفتخر به داشتن 12 زن شهیده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا نام هیچ خیابان و یا کوچه ای به نام زن شهیده نامگذاری نشده است گفت: تا کنون هیچ درخواستی از طرف خانواده های این بزرگواران مبنی بر نامگذاری خیابان و یا کوچه به اسم شهیده به بنیاد شهید ارائه نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تلاش هستیم تا کوچه ها به نام آن شهیدی که در آن کوچه زندگی می کرده نامگذاری شود.
پالاش گفت: 170 ویژه برنامه به مناسبت روز شهید در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.
وی بیان کرد: 'شهیدان مظهر اقتدار ایران' شعار امسال بنیاد شهید به مناسبت روز شهید نامگذاری شده است.
وی افزود: روز بزرگداشت شهید در سالهای گذشته به صورت پراکنده برگزار می شد که از سال 92 با برنامه ریزی لازم بصورت همزمان در سراسر کشور اجرا می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته مردم اطلاع کافی در مورد روز بزرگداشت شهید نداشتند و با اطلاع رسانی هایی که انجام شده هم اینک حدود 50 درصد مردم از این روز با خبر هستند.
پالاش افزود: شهیدان اسطوره های ولایت مداری هستند و هیچ وصیت نامه ای از شهید پیدا نمی شود که در آن به اهمیت ولایت مداری توصیه نشده باشد.
وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استقلال کشور را تضمین می کند و با زنده نگه داشتن یاد شهیدان دین خود را نسبت به این بزرگوران ادا کنیم.
وی تصریح کرد: مهترین عامل مقابله با جنگ نرم دشمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.