علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته در برخی نقاط سیستان و بلوچستان بارش های خوبی گزارش شد که بیشترین آن بعد از فنوج، مربوط به چاهان نیکشهر با 24.5 میلی متر، باهوکلات چابهار 23 میلی متر، زرآباد کنارک 22 میلی متر، اطراف سراوان 10 میلی متر و توابع زاهدان هفت میلی متر بوده است.
وی ادامه داد: بارندگی ها تا بعد از ظهر در نیمه شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان تداوم دارد.
وی بیان کرد: همچنین وزش باد شدید گاهی همراه با گرد خاک نیز تا ظهر امروز در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: سرعت وزش باد روز گذشته در زاهدان به 79 کیلومتر بر ساعت رسید که بروز این پدیده سبب افزایش ذرات معلق در هوا به بیش از چهار برابر حد مجاز شد.
ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکروگرم بر مترمکعب عنوان کرد و افزود: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در این مدت،685 میکروگرم بر مترمکعب است.
به گزارش ایرنا فنوج در 505 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی شهرستانهای ایرانشهر، نیکشهر و دلگان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود .
این استان به لحاظ شرایط جغرافیایی و وسعت زیاد در برخی مواقع همزمان چندین پدیده از جمله توفان، خشکسالی، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.